سرپرست اداره کل راهداری فارس خبر داد:

افزایش ۸۵ درصدی تردد خودروهای سواری در محورهای فارس

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای فارس از افزایش ۸۵ درصدی تردد خودروهای سواری در محورهای مواصلاتی استان در ۵ فروردین نسبت به سال گذشته خبر داد.

علیرضا راستیار در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: تا روز گذشته ۵ فروردین، ۷۲ هزار و ۶۵۵ تردد توسط خودروهای سنگین، یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۸۱۹ تردد توسط خودروهای سواری و وانت و ۷ هزار و ۲۲۳ تردد توسط اتوبوس‌ها در محورهای مواصلاتی فارس ثبت شده است.

او متوسط سرعت خودروها را ۷۸ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و افزود: از ابتدای طرح نوروزی تا روز گذشته ۸۶۵ هزار خودرو مسافر نوروزی به استان فارس وارد شده‌ و ۸۲۸ هزار خودرو از استان خارج شده است.

به گفته سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس؛ بیشترین تردد وسایل نقلیه به ترتیب مربوط به جاده‌های شیراز به مرودشت، مرودشت به شیراز، صفاشهر به آباده، سعادتشهر به مرودشت، شهررضا به آباده- دشت ارژن به قائمیه، شیراز به دشت ارژن، کازرون به بوشهر، کوار به فیروزآباد، شیراز به کوار و شیراز به سروستان بوده است.

راستیار خاطرنشان کرد: در محور شیراز به مرودشت ۶۰ هزار و ۷۰۳ تردد، مرودشت به شیراز ۴۳ هزار و ۵۶۷ تردد، شیراز به کوار ۳۱ هزار و ۳۹ تردد، شیراز به دشت ارژن ۲۸ هزار و ۶۷۹، سعاتشهر به صفاشهر ۲۷ هزار و ۱۶۷ تردد، شیراز به سروستان ۱۸ هزار و ۱۹۹ تردد، قائمیه به نورآباد ۱۴ هزار و ۹۱۷ تردد، کازرون بخ بوشهر ۱۷ هزار و ۱۲ تردد و نورآباد به گچساران نیز ۱۱ هزار و ۹۵۲ تردد ثبت شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401010602286
  • خبرنگار :