سرپرست میراث فرهنگی مازندران در دومین روز سال خبر داد

اقامت ۷۲۶ هزار مسافر نوروزی در مازندران

سرپرست میراث فرهنگی مازندران شمار مسافران نوروزی مقیم تا روز دوم فروردین در استان را ۷۲۶ هزار و ۵۶۰ نفر ذکر کرد.

مهدی ایزدی در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد مسافران اقامت یافته طی ۲۴ ساعته گذشته در مازندران اظهار کرد: ۷۲۶ هزار و ۵۶۰ نفر مسافر نوروزی روز گذشته در استان اقامت داشته و از این تعداد ۵ هزار و ۲۲ نفر در هتل‌های استان اقامت کردند که معادل ۰.۷۳ درصد کل مسافران مقیم است.

وی با اشاره به اینکه اقامت در مهمانپذیرهای استان  ۱۲۰ نفر بوده و در هتل آپارتمان ها نیز ۱۲ هزار و ۹۸۱ نفر، اقامت داشتند گفت: ۷۵۹ نفر در واحدهای بومگردی اقامت داشته و ۲۶۲ هزار و ۶۶۲ نفر از مسافران نیز در خانه‌های مسافر مقیم شدند.

سرپرست میراث فرهنگی مازندران تعداد اقامت در اقامتگاه‌های موقت را ۱۳ هزار و ۵۹۷ نفر بیان کرد و گفت: این تعداد ۱.۸۷ درصد مسافران را تشکیل می‌دهند.

ایزدی میزان اقامت در سایر مراکز اقامتی اعم از مهمان سراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی، سالن‌های ورزشی و غیره را ۴۲۸ هزار و ۵۲۴ نفر عنوان کرد و افزود: تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و توریستی استان نیز ۱۳۹ هزار و ۶۹۵ نفر بوده و همچنین ۳۲۸ نفر از موزه‌ها بازدید کردند.

سرپرست میراث فرهنگی مازندران در پایان با اشاره به بازدیدهای نظارتی در استان گفت: از ۱۲ رستوران‌ طی ۲۴ ساعت گذشته بازدید نظارتی به عمل آمد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۱:۱۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401010200807
  • خبرنگار :