استاندار:

مشکل تامین پول نقد در عابربانک‌های استان مرکزی رفع می شود

استاندار مرکزی گفت: مشکل پرداخت پول نقد در عابر بانک‌های استان از امروز موقتا رفع می‌شود.

فرزاد مخلص الائمه روز سه شنبه دوم فروردین ماه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی اظهار کرد: در خصوص کمبود پول نقد در عابر بانک‌ها، معاون اقتصادی استانداری پیگیر این مهم بوده و روز گذشته نیز با شورای هماهنگی بانک های استان هماهنگی انجام و مقرر شد این مهم مرتفع شود.

وی افزود: علت این مسئله، نبود ناظر پولی در استان به عنوان یک عامل ریشه ای است که بعد از تعطیلات باید کامل بررسی و رفع شود،  اما امروز موقتا تامین پول صورت خواهد گرفت.همچنین چک پول‌های ۱۰۰ هزار تومانی جدید با کاست بانکها هماهنگی نداشته که عوامل فنی این مسئله رفع شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: میزان تردد و سفرها از آنچه پیش بینی شده بود کمتر است و تنها حدود ۲۰ درصد افزایش داشته، نظارت بر علائم هشدار و موارد لازم در خصوص نقاط حادثه خیز و حادثه ساز نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

مخلص الائمه بیان کرد: برای پیک دوم سفرهای نوروزی میتوان از ظرفیت بسیج استفاده کرد که هماهنگی این مهم نیز باید انجام شود تا از طریق بازرسی های غیر امنیتی، مسافران اندکی در مسیر توقف داشته باشند.

وی در خصوص المان های شهری اراک بیان کرد: تزئین و زیباسازی شهر اراک گستردگی و توسعه لازم را نداشته و اعتراضاتی نیز در خصوص نامناسب بودن المان های شهری وجود داشته و برخی از این المان ها مناسب اراک نیست. تجهیز و نصب بنرهای مربوط به تذکرات ایمنی رانندگی را نیز شهرداری های استان در دستور کار قرار دهند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: نارضایتی هایی از سوی ناظران در خصوص سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها در شهر اراک نیز وجود داشته که این مهم نیز باید بررسی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: استان مرکزی در روز بیست و نهم اسفندماه بر اساس پایش‌های انجام شده بیشترین تصادف منجر به فوت را داشته‌ است.

مهدی زندیه وکیلی افزود: سه محور ساوه - تهران، ساوه- سلفچگان و اراک - سلفچگان از جمله جاده‌های این استان است که به دلیل عبور مسافران از سایر استان‌ها، به دلیل خستگی رانندگان تصادفات در آنها نسبت به سایر جاده‌های استان بیشتر است.

وی بیان کرد: نیاز است جهت جلوگیری از بروز تصادفات، محلی برای استراحت رانندگان در این جاده‌ها ایجاد شود.

مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حدودا ۳۶۰ نفر اقامت در سطح استان داشته اند که از این تعداد تقریبا ۲۵ درصد در هتل ها و ۳۰ درصد در اماکن بومگردی و مجتمع های گردشگری و ۲۵ درصد در فضاهای عمومی استقرار داشته اند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان ۶۲ هزار بازدید از اماکن عمومی و ۱۲ هزار بازدید از موزه های استان صورت گرفته است.بررسی تابلوهای سطح استان و استقبال نورورزی از دیگر اقدامات در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

علیرضا اختری، معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تا ساعت ۲۴ شب گذشته ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد در محورهای استان به ثبت رسیده که نسبت به سال ۹۹ افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

وی افزود: تردد سنکین ثبت شده ۷۷۳ هزار مورد با ۱۷ درصد کاهش و  تردد اتوبوس ۱۷ هزار و ۴۹ مورد بوده که ۴۹ درصد کاهش داشته است.

اختری ادامه داد: میزان خودروی ورودی به استان یک میلیون و ۱۳۸ هزار با ۲۱ درصد افزایش و میزان خودروی خروجی یک میلیون و ۶۶ هزار با ۱۵ درصد افزایش بوده است.

وی بیان کرد: ۱۹۲۷ مورد سفر با ناوگان عمومی انجام شده که نسبت به مدت مذکور ۲۲ درصد کاهش داشته و در مجموع ۲۱ هزار و ۸۰۰ مسافر به استان وارد و ۱۹ هزار مسافر از استان خارج شده است.ظرفیت اشغال صندلی ناوگان عمومی ۴۰ درصد بوده است.

عبدالکریم شعبانزاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز ادامه داد: از ۲۵ اسفند تاکنون ، هلال احمر به ۱۹ حادثه ورود کرده که ۱۳ مورد ترافیکی و ۶ مورد حضوری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع حوادث رخ داده ۵۲ نفر اسیب دیده اند که ۳۴ نفر مصدوم و ۷ نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند. متاسفاته ۶ نفر از مصدومین فوت شده اند.

شعبانزاده عنوان کرد: ۶۰ نفر نیرو در روز و ۱۹دستگاه خودرو امبولانس در ۱۳ پایگاه ثابت و ۴ پایگاه سیار فعال هستند.

انتهای‌پیام 

  • سه‌شنبه/ ۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401010200551
  • خبرنگار : 50204