رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل:

کارگاه آماده‌سازی مشاورین ازدواج دانشجویی با مشارکت ۱۰۰ نفر برگزار شد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با مشارکت بیش از ۱۰۰ نفر از واسطین، مشاورین و دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط، کارگاه آماده‌سازی مشاورین ازدواج دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی ۲۸ اسفند با اعلام این خبر افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، بحث تسهیل ازدواج دانشجویان را شروع کرده است و برنامه‌های مؤثری نیز در این راستا اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ازدواج یک سنت حسنه است که موردپسند پروردگار عالمیان و مورد تاکید بزرگان دین بوده و همچنین مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سبک زندگی اسلامی را تاکید قرار داده‌اند، اظهار کرد: جهت تسهیل در امر ازدواج جوانان دو کار بزرگ صورت‌گرفته است که یکی از آن‌ها بحث آموزش و آماده‌سازی مشاورین و واسطین ازدواج است که این کارگاه‌ها برگزار شد.

حسنی افزود: ۵۰ نفر از نیروهای دانشگاهی و حوزوی دوره‌های آموزشی واسطین ازدواج را طی کردند و بیش از ۵۰ نفر نیز کارگاه آموزشی مشاورین ازدواج را سپری کردند که امیدواریم این دوره‌ها نقش مفیدی را در راستای تسهیل ازدواج در دانشگاه‌ها ایفا کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: علاوه بر کارهای مؤثری که دانشگاه در راستای تحقق ازدواج آسان انجام می‌دهد، نیاز است تا خانواده‌ها نیز در همین راستا کمک‌حال باشند.

وی ادامه داد: ۴۲۵ نفر در استان اردبیل امسال برای ازدواج دانشجویی ثبت‌نام کرده‌اند که بعد از جشن ازدواج آنها را به مشهد مقدس اعزام خواهیم کرد تا زندگی مشترک خودشان را در جوار حرم علی بن موسی‌الرضا (ع) آغاز کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400122922738
  • خبرنگار :