احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: صبح روزهای پنج‌شنبه و جمعه کاهش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود که با توجه به نوع محصول کشاورزی و محل کاشت آن همچنین براساس ماندگاری هوای سرد در استان احتمال مخاطره سرمازدگی محصولات کشاورزی و به ویژه محصولات باغی وجود دارد.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص احتمال خطر سرمازدگی باغات چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از ساعات بعد از ظهر امروز به تدریج نفوذ هوای سرد به استان پیش‌بینی می‌شود البته این سرما به صورت سرمای فرارفتی است.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، افزود: این توده هوای سرد غالب مناطق استان را در بر می‌گیرد و ممکن است وارد شدن آسیب به برخی محصولات کشاورزی را به دنبال داشته باشد که این موضوع به مرحله رشد این محصولات نیز بستگی دارد.

وی ادامه داد: صبح روزهای پنج‌شنبه و جمعه کاهش دما در سطح چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود که با توجه به نوع محصول کشاورزی و محل کاشت آن همچنین براساس ماندگاری هوای سرد در استان احتمال مخاطره سرمازدگی محصولات کشاورزی به ویژه محصولات باغی وجود دارد.

نوروزی عنوان کرد: صبح روز جمعه نیز همچنان کاهش نسبی دمای هوا در سطح چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود و در صبح روز شنبه احتمال استقرار توده هوای سرد در برخی مناطق استان وجود دارد.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه استقرار توده هوای سرد در سطح استان و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی توصیه می‌شود به وسیله عایق‌بندی از نهال‌های نوپا محافظت شود، برای سرمایش تابشی در صبح روز جمعه ایجاد مه دود در ساعات اولیه صبح می‌تواند مانع از تاثیرات منفی کاهش دما بر باغات شود.

وی تصریح کرد: درحال حاضر تا تاریخ پنجم فروردین ماه سال آینده بارشی در سطح استان پیش‌بینی نمی‌شود اما براساس الگوها در تاریخ پنجم و ششم این ماه استان تحت تاثیر یک موج ضعیف قرار می‌گیرد البته در فصل بهار تغییرپذیری الگوهای هواشناسی بالا است و درصورت تغییر این الگو اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400122520084
  • خبرنگار : 50454