رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای شهر تبریز:

دخالت در انتصابات را غیرقانونی می‌دانم/ ثبات مدیریتی به نفع شهر است

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای شهر تبریز با حضور در جمع اصحاب رسانه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص حواشی شورای شهر تبریز پرداخت.

روح‌اله رشیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از انتخاب شهردار هیچ تنشی از طرف ما نخواهد بود و ما سنگ انداختن مقابل مدیران را اخلاقی نمی‌دانیم و هیچ‌وقت هم چنین کاری نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: شاید برخی افراد چنین کاری را انجام دهند اما قطعا از طرف مخالفین استیضاح چنین کاری انجام نخواهد شد.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی کلانشهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در بحث پروژه‌هایی مانند ارتش مدیریت شهری هر چقدر هم قوی باشد کاری جز همین وضعیت نمی‌تواند بکند؛ چرا که پروژه‌ای مانند ارتش را که  موافقت شورای ترافیک را ندارد، به پیمانکاری داده‌اند که محل کار این پیمانکار در تهران است و حتی نزول اجلال هم نمی‌کنند که به تبریز بیایند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌ای مانند رمپ یوسف‌آباد پروژه بسیار خوبی بود که خوب هم پیش می‌رفت اما مشکل اینجا بود که تنها خروجی دیده شده بود، بعدا شهرداری منطقه، ۵۰‌ خانه را تملک کرد و کار را گسترش داد که بسیار هم اقدام خوبی بود.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص عزل و نصب‌های اخیر در شهرداری گفت: دخالت اعضای شورای شهر در عزل و نصب‌ها را غیرقانونی می‌دانم و حتی وقتی ما به استیضاح اعتراض داشتیم به همین دلیل بود، زیرا اصلا اعضای شورا طبق قانون نباید در چنین موضوعی ورود کنند، ما درباره انتصاب مدیران دخالتی نخواهم داشت زیرا اصلا وظیفه ما نیست و ۷۰ درصد مباحث در استیضاح بحث افراد بود و ما هیچوقت در اکثریت نبودیم.

وی افزود: ما از اتفاقات چند ماه اخیر حالمان خوب نیست نه بخاطر اینکه قرار بود در جایگاه دیگری باشم بلکه به خاطر نوع کنش به انقلابی‌گری بود؛ ما انقلابی‌گری را در برخی مسائل محدود کرده‌ایم در حالیکه مردم به خوبی می‌دانند انقلابی‌گری به معنی فسادستیزی است.

رشیدی در ادامه‌ی سخنان خود مطرح کرد: اصلا به رفتارهای ژله‌ای و زیگزاگی انقلابی‌گری نمی‌گویند و به نظرم انقلابی باید پای عقیده و حرف‌هایش بماند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در بحث انتصابات اخیر در دوره سرپرستی، من با آقای هوشیار حرف زدم و او نیز به من گفت که من هم همین نظر را دارم، شورا می‌گوید که بحث ممنوعیت انتصاب در دوران سرپرستی بخشنامه است و قانون نیست اما به‌خاطر یک بخشنامه که هیأت علمی دانشگاه آزاد نمی‌تواند مدیر شود، هر روز دعوا بود.

وی همچنین گفت: من چنین رفتاری را انجام نمی‌دهم چون شورا محل کری و دعوا نیست و نباید در انتصابات دخالت کرد؛ متاسفانه در دوره آقای رنجبر  کار به جایی رسیده بود که حتی در تغییر یک آبدارچی هم اعضای شورا اعتراض داشتند، جای سفسطه و تذکر نمی‌بینم و به نظرم می‌توانستیم به جرات خواسته‌ها را بگوییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۱۳ نفر عضو شورا هرکدام صاحب شخصیت مستقل و قابل احترام بوده و نسبت به دید خودشان نگرش‌های خاصی دارند، من نیز نسبت به دید خودم ایدئولوژی‌های خاصی دارم و به‌عنوان یک عضو شورا پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه هستم.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: ثبات مدیریتی به نفع شهر است و امیدواریم که شهردار جدید تایید شده و کارشان را انجام دهند، و این را هم بگوییم که کارمان را تعطیل نخواهیم کرد تا علیه شهردار پرونده‌سازی کنیم نشان به این نشان که در شهریور ماه سال جاری از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این خصوص به وزارت کشور گسیل شد و یک عده در این خصوص پرونده‌سازی می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: اگر رسانه‌ها نبودند شورا محل اعرابی در شهر  نداشت، با وجود این همه حاشیه و مباحث فرعی این اصحاب رسانه بود که عملکرد شورا را اطلاع‌رسانی کرد، بدون اغراق شورای شهر از این بابت مدیون رسانه‌هاست.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اعضای شورا برای تبادل افکار آزاداند تا جلسات چندین نفره تشکیل دهند.

رشیدی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: تعامل به تسهیل و گره‌گشایی مشکلات حیات مردم گفته می‌شود تا موضوعات شهری حل و رفع شود، برخی‌ها فقط به خاطر قدرت تعامل می‌کنند که این از نظر من شایسته و زیبنده نیست.

وی ادامه داد: ما پیام شورا را در قضیه استیضاح دریافت کردیم و می‌خواستیم به این پیام عامل شویم، طبیعتا به دنبال جهشی بودیم تا کاستی‌های شهری را جبران کنیم و در مجموع می‌خواستیم کسی را که کاریزمای مدیریتی دارد، برای اداره امور معرفی کنیم.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: یکی از اعضای شورای شهر همزمان عضو هیأت مدیره یکی از مجموعه‌ها بوده که به‌خاطر یک پروژه بین مدیریت شهری و آن مجموعه اختلاف به وجود آمد و باید در این راستا اقداماتی انجام دهد، این عضو شورا کدام طرف میز ایستاده است، به این موضوع تعارض منافع گفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شورای شهر تبریز رشیدی در پایان گفت: از روزی که به فعالیت خود در این سمت آغاز به کار کرده‌ام دو مجال اتفاق افتاده تا بانی این مهم شوم، یکی طرح انسداد ورود نیرو به شهرداری و دیگری طرح تعارض منافع مدیریت شهری بود که از به اینها هم افتخار می‌کنم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400122419660
  • خبرنگار :