مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد:

اختصاص ۷۰ میلیارد برای ایمن‌سازی روستاهای لرستان در سفر اخیر هیات دولت

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای ایمن‌سازی روستاهای استان در سفر اخیر هیات دولت خبر داد.

پویا تابعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۳۷۲ روستا در لرستان با همکاری بخشداری و فرمانداری‌ها شناسایی شدند که این روستاها آسیب‌پذیر هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۳ روستا، اوضاع خیلی نامطلوبی داشتند که از محل اعتبارات بنیاد مسکن استان طرح مطالعاتی برای آنان تهیه شد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: برای هر روستایی ۲۳۰ میلیون تومان اعتبار نیاز بود تا مطالعات آن انجام شود و ۵۱ روستا مجددا با همکاری مدیریت بحران مطالعات مجدد آنان انجام و به عنوان اولویت بعدی در نظر گرفته شد.

تابعی عنوان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات بازهم توانستیم مطالعات ۲۳ روستای دیگر استان را انجام دهیم که در مجموع ۴۶ روستا می‌شوند.

روستاهای بابازید، چم مهر پایین و چم مهربالای پلدختر به طور ۱۰۰ درصد ایمن سازی شدند

وی بیان کرد: از مجموع ۲۳ روستایی که وضعیت خیلی نامطلوب داشتند، روستاهای بابازید، چم مهر پایین و چم مهربالای پلدختر را به طور ۱۰۰ درصد ایمن سازی شدندبطوریکه ۸۵۰ متر دایک در بابازدید و در چم‌مهر بالا و پایین نزدیک به ۲.۵ کیلومتر دایک به دیوار زده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان اضافه کرد: مابقی روستاها به دلیل کمبود اعتبار انجام نشده است و بخشی از کارهای هر روستایی بطور کامل انجام نشده  و براساس اولویت‌ها کارها صورت می‌گیرد.

تابعی گفت: ۲۸۹ میلیارد تومان برای ۲۳ روستایی که وضعیت نامطلوب دارند نیاز است که یکی از آنها روستای ایستگاه بیشه است که هدف گردشگری بوده و نیازمند پل و دیوار حائل است که برای ایجاد پل به ۳۸ میلیارد تومان و دیوار حائل به ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: این اعتبارات در سطح توان استان نیست اما به تدریج در حال انجام کار هستیم.

هدف بنیاد مسکن تعریف پروژه جدید نیست بلکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با بیان اینکه هدف بنیاد مسکن استان تعریف پروژه جدید نیست بلکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، اظهار کرد: در این راستا پروژه‌های نیمه‌تمام در حال ارزیابی هستند تا میزان اعتبار مورد نیاز آنها را برآورد کنیم.

تابعی با اشاره به اینکه در سفر اخیر هیات دولت به لرستان ۷۰ میلیارد تومان برای ایمن‌سازی روستاهای استان مصوب شد که براساس آن باید ۴۰ میلیارد تومان را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پرداخت کند، ۲۰ میلیارد تومان بنیاد مسکن از منابع خود در نظر بگیرد و ۱۰ میلیارد تومان هم وزارت نفت پرداخت کند، بیان کرد: تا به امروز تنها از مجموع ۲۰ میلیارد تومان بنیاد مسکن، ۱۵ میلیارد تومان به حساب استان واریز شده است.

وی از شناسایی پنج روستای دیگر استان خبر داد و یادآور شد: تاکنون از سوی دو دستگاه فوق هزینه‌ای به بنیاد مسکن استان پرداخت نشده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان اضافه کرد:  ۱۰هزار و ۵۰۰ تن قیر از محل اعتبارات تبصره یک بند ز بودجه سالجاری به استان اختصاص داده شده که این برای ما مشکل ایجاد کرده که برای آسفالت ۱۸۰ میلیارد تومان نیاز بوده که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان آن جذب شده است.

تابعی گفت: این درحالیست که بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ روستای استان نیازمند آسفالت هستند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۰:۱۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400122418785
  • خبرنگار : 50177