مشکلی بابت تامین مرغ نوروز و ماه رمضان در چهارمحال و بختیاری نداریم

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ظرفیت روزانه کشتار مرغ در استان ۲۰۰ تن است، گفت: این میزان کشتار مازاد بر نیاز استان است و هیچ مشکلی برای تامین مرغ در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نداریم.

عطاء‌الله ابراهیمی ۲۱ اسفندماه در جلسه ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت توزیع نهاده‌های دامی در استان، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری در مجموع ۳۲۵ هزار و ۸۰۶ تن جو، ذرت و سویا در بین واحدهای دام و طیور با ارز دولتی توزیع شده است، قیمت هر کیلوگرم ذرت ۱۹۰۰ تومان، هر کیلوگرم جو ۱۸۰۰ تومان و هر کیلوگرم سویا ۳۴۲۰ تومان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر ۳۷۷۰ تن ذرت، ۱۸۲۰ تن سویا و ۵۱۰۰ تن جو در انبارهای استان ذخیره‌سازی شده است، از ۱۵ دی‌ماه جوجه‌ریزی برای تامین مرغ موردنیاز شب عید آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت روزانه کشتار مرغ در چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ تن است، گفت: این میزان کشتار مازاد بر نیاز استان است و هیچ مشکلی برای تامین مرغ در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نداریم، در اسفندماه سال‌جاری یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه در مجموع ۱۰۰۰ تن سیب زرد، سیب قرمز، پرتقال تامسون و پرتقال والنسیا برای تامین میوه شب عید پیش‌بینی شده است، یادآور شد: حدود ۸۰ درصد میوه شب عید وارد استان و ذخیره‌سازی شده است، در صورت نیاز ۲۰۰ تن باقی‌مانده نیز وارد می‌شود، ۸۶ غرفه در سطح استان میوه شب را توزیع خواهند کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: از ابتدای بهمن تاکنون ۲۱۸۰ تن برنج، ۱۸ هزار تن گندم، ۵۳۰۰ تن شکر، ۹۰۰ تن روغن، ۵۰ تن گوشت منجمد و ۴۰۷ تن مرغ منجد در استان تامین و توزیع شده است، برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز نیز نیازمند ۱۴۸۰ تن روغن، ۱۵۰۰ تن شکر و ۳۰۰۰ تن برنج هستیم.

وی با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته در حوزه کالا در چهارمحال و بختیاری، گفت: ۱۶۱۲ مورد بازرسی از نانوایی‌ها و ۶۴۹۲ مورد بازرسی نیز از سایر اقلام مصرفی از ابتدای دی‌ماه در استان توسط سازمان جهادکشاورزی انجام شده است و در همین راستا ۷۵ مورد پرونده در حوزه نان و ۱۹۸ پرونده در حوزه سایر اقلام به تعزیرات حکومتی استان برای رسیدگی ارسال شد.

ابراهیمی بیان کرد: در هرشهرستان دو اکیپ نظارتی در نظر گرفته شده است، برای بحث نظارت با مشکل کمبود خودرو و نیروی انسانی مواجه هستیم.

مشکل کمبود پول نقد در بانک‌های چهارمحال و بختیاری در ایام پایانی سال

مردانی- معاون شعب بانک ملی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکل نقدینگی در بانک‌های استان، اظهار کرد: باتوجه به افزایش تقاضا برای پول نقد در ایام پایانی سال هر ساله با مشکل کمبود نقدینگی مواجه می‌شویم که پیگیری برای حل این مشکل در حال انجام است.

وی افزود: در چهار روز ابتدایی فروردین‌ماه ۱۲ بانک با ۲۶ شعبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ ظهر به شهروندان در سطح چهارمحال و بختیاری خدمات ارائه می‌دهند.

مردانی گفت: در شعب بانک‌ها کارت هدیه تا سقف ۵۰۰ هزار تومان با تعداد نامحدود و در دستگاه‌های خودپرداز دارای این امکان کارت هدیه با کدملی تا سقف ۵۰۰ هزار صادر می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400122116913
  • خبرنگار : 50250