استقرار گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، گفت: به دلیل تشکیل چشمه‌های گرد و غبار در کشور عراق شرایط برای انتقال این ذرات به چهارمحال و بختیاری نیز فراهم است و پیش‌بینی می‌شود از فردا پدیده گرد و غبار موجب کاهش دید در بخش‌هایی از استان شود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تا اواسط هفته جاری و به ویژه از فردا عبور متناوب یک موج بارشی در سطح استان پیش‌بینی می‌شود که موجب افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و بارش باران و در ارتفاعات موجب بارش برف می‌شود همچنین پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها از شدت خوبی برخودار باشند.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، افزود: براساس پیش‌بینی‌ها در ساعات عصر امروز و فردا در مناطق کوهرنگ، اردل، لردگان، خانمیرزا، شهرکرد، فارسان و بخش‌هایی از بروجن بارش‌ها از شدت خوبی برخودار هستند که همین امر آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها را در پی دارد بنابراین به شیلات‌داران توصیه می‌شود تمهیدات لازم را به کار گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وزش باد طی روزهای آینده از شدت بالایی برخوردار است گلخانه‌داران اقدامات پیشگیرانه از تخریب ساختمان خود را درنظر داشته باشند همچنین کشاورزان از محلول‌پاشی و سم‌پاشی خودداری کنند.

نوروزی عنوان کرد: به دلیل تشکیل چشمه‌های گرد و غبار در کشور عراق شرایط برای انتقال این ذرات به چهارمحال و بختیاری نیز فراهم است و پیش‌بینی می‌شود از فردا پدیده گرد و غبار موجب کاهش دید در بخش‌هایی از استان شود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: درحال حاضر نوسان قابل توجه دمایی پیش‌بینی نمی‌شود و بنابراین طی روزهای آتی خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود ندارد اما اواخر هفته و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه شاهد کاهش نسبی دما در سطح استان خواهیم بود و درصورتی که مخاطره سرمازدگی وجود داشته باشد اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400122116629
  • خبرنگار : 50454