معاون سازمان بهزیستی در گفت و گو با ایسنا خبر داد:

تحقق ۹۵ درصدی ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی در کشور

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی از تحقق ۹۵ درصدی ایجاد اشتغال برای مددجویان این مجموعه در کشورخبر داد.

امیر حسین عرب زاده، در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی، در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه مقرر بود در سال ۱۴۰۰ برای بیش از ۶۱ هزار و ۱۱۹ نفر ایجاد اشتغال انجام شود، افزود: ۹۵ درصد از این برنامه ریزی محقق شده و این آمار طی سال آینده افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات مربوط به اشتغال در حوزه بیمه و تسهیلات بوده است، تأکید کرد: در سال آینده برنامه ریزی برای ورود مددجویان به بازار کسب و کار انجام می‌شود و اگر این اقدام به طورِ کامل انجام شود، انحراف در پرداخت تسهیلات به حداقل خواهد رسید.

عرب زاده با تاکید براینکه در حوزه اشتغال به دنبال احصاء ظرفیت‌ها در استان‌ها هستیم، ادامه داد: باید هم افزایی ایجاد شود تا استان‌ها از ظرفیت‌های بومی خود به خوبی استفاده کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی با اشاره به اینکه، نسخه واحد پیچیدن برای تمامِ استان‌ها اشتباه است، تصریح کرد: در حال حاضر ۷ میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی با تأکید براینکه اولویت اصلی بهزیستی طی سال آینده اشتغال، مسکن و معیشت مددجویان است، تأکید کرد: پیش بینی ما برای سال آینده ایجاد اشتغال برای ۱۱۰ هزار نفر است اما این میزان ایجاد اشتغال هنوز مصوب نشده و قطعی نیست که به طور دقیق به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400122116520
  • خبرنگار :