سرپرست اداره گاز سلماس:

گازرسانی به ۸ روستای سلماس در حال انجام است

سرپرست اداره گاز سلماس گفت: پروژه گازرسانی به ۸ روستای این شهرستان در حال انجام است.

حسین جانزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ۸ روستای محور چهریق شامل روستاهای چهریق علیا و سفلی، عبدلی آباد، زولابهیک، قصریک، یونجالیق، آجواج و میرآباد در دست گازرسانی است.

وی با بیان اینکه هدف از گازرسانی به این روستاها، بهره‌مندی ۶۰۹ خانوار ساکن در آنها از نعمت گاز است، افزود: در همین محور گازرسانی به یک مورد صنایع نیز پیش بینی شده است.

به گفته وی، برای گازرسانی به روستاهای محور چهریق، در مجموع هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرپرست اداره گاز سلماس در ادامه با اعلام اینکه طی امسال ۵ روستای محور خان تختی این شهرستان از نعمت گاز برخوردار شدند، خاطرنشان کرد: با گازدار شدن روستاهای خان تختی، تمر، شورگل، آغ زیارت و میناس ۹۷۲ خانوار آنها از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

جانزاده ادامه داد: در سال‌جاری گازرسانی به صنایع نیز در دستور کار قرار داشت و طی آن به یازده مورد از صنایع متقاضی گازرسانی شد.

به گفته وی، برای پروژه‌های گازرسانی افتتاح شده‌ی امسال در مجموع بیش از ۷۱ میلیارد ریال اعتبار صرف شد.

سرپرست اداره گاز سلماس همچنین به گازرسانی حفرات خالی این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: با پروژه اجرا شده برای حفرات خالی، امسال ۱۵۰ خانوار دیگر از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

جانزاده همچنین با اشاره به  ۲۶۷۲ اشتراک‌پذیری جدید در این شهرستان، اعلام کرد: ۱۴۸۳ مورد از این اشتراک‌ها در بخش شهری و ۱۱۸۹ مورد نیز در بخش روستایی بود.

وی مجموع انشعابات واگذار شده امسال سلماس را نیز ۱۲۲۲ فقره دانست و گفت: از این تعداد ۲۰۰ فقره در شهر و ۱۰۲۲ فقره نیز در روستاها واگذار شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400122116400
  • خبرنگار : 50136