یک مسئول در جهاد دانشگاهی استان؛

دبیرخانه دائمی گردشگری صنعتی در استان مرکزی راه اندازی می شود

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک گفت: دبیرخانه دائمی گردشگری صنعتی در استان مرکزی راه اندازی می شود.

دکتر وجیه اله پارسا گفت: گردشگری یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی جامعه است و نقش بسزایی در درآمدزایی داشته و به عنوان منبع پایدار محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت گردشگری صنعتی و رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی و فعالیت بر مبنای نیاز، اولین رویداد شتابی استارتاپی کسب و کارهای اینترنتی با رویکرد گردشگری صنعتی توسط مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، دانشگاه فنی حرفه ای استان، موسسه گردشگری برگزار شد.

پارسا در ادامه محورهای این رویداد را شامل تولید محتوا در حوزه گردشگری صنعتی، ایجاد و توسعه پلتفرم های گردشگری و ارتقای فرهنگ گردشگری با رویکرد صنعتی بیان کرد.

مدیر برگزاری رویداد شتاب در ادامه اظهار کرد: استارت برگزاری این رویداد از پاییز سال جاری و با برگزاری چندین پیش رویداد و کارگاه آموزشی با موضوعات آشنایی با روحیات ملل، بررسی راهکارهای توسعه گردشگری صنعتی و ... آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار برای شرکت در رویداد تا ۱۰ اسفندماه جاری اعلام شده بود، افزود: از مجموع آثار ارسالی، ۱۰ ایده حائز شرایط ورود به رویداد بودند که در روز برگزاری این رویداد از میان ایده‌های راه یافته ۳ ایده(توسعه مبانی گردشگری با استفاده از هندبوک و اپلیکیشن از سوی بابک صوفیانی، ایده فضای متاورس در تورهای صنعتی از  سوی خانم پریسا داتوسی و ایده تور مجازی نمایشگاهی از طرف امیر نشگلیان) به عنوان ایده‌های برتر معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره این رویداد در بهار سال ۱۴۰۱ برگزار می شود و جوایز نفیسی به صاحبان ایده‌های برتر اهدا می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، به گفته پارسا، دبیرخانه دائمی گردشگری صنعتی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400121814890
  • خبرنگار :