سال آینده؛

۵۰ درصد پروژه‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده شاهد افتتاح ۵۰ درصد پروژه‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری باشیم.

علی شهریارپور ۱۸ اسفندماه در جلسه اقتصادمقاومتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۵۴ پروژه جهش تولید برای اجرا در استان مصوب شد، اظهار کرد: ۲۸ پروژه در حوزه زیرساخت و زیربنایی قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: از محل اعتبارات بودجه عمومی ۱۷۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته شد، اما با افزایش اعتبار در نهایت ۱۸۷ میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان برای این طرح‌ها مصوب کردیم و تاکنون ۱۱۲ میلیارد و ۸۸۲ میلیون تومان تخصیص پیدا کرده است.

وی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات استانی ۲۳۰ میلیارد تومان در نظرگرفته شد، اما در نهایت ۱۵۶ میلیارد تومان مصوب و چهار میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان تخصیص پیدا کرده است.

شهریارپور ادامه داد: از محل بودجه شرکت‌های دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی ۱۶میلیارد و ۸۵۰میلیون تومان اعتبار مصوب شد و تاکنون ۱۳ میلیاردو ۷۷۲ میلیون تومان تخصیص پیدا کرده است، همچنین مقرر بود برای اجرای پروژه‌های جهش تولید ۹۱۷ میلیارد و ۱۴۳میلیون تومان توسط بخش خصوصی هزینه شود، تاکنون ۳۹ میلیارد تومان تصویب و هشت میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان تخصیص پیدا کرده است، همچنین بخشی از اعتبارات این پروژه‌ها از طریق تسهیلات تامین خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این سازمان به تعهدات خود در تخصیص اعتبار به پروژه‌ها به‌صورت ۱۰۰ درصدی عمل کرده است، یادآور شد: تنها برای دو پروژه منطقه ویژه اقتصادی و پارک علم و فناوری اعتبار کامل تخصیص پیدا نکرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال‌جاری ۱۸ پروژه اقتصادی مقاومتی در چهارمحال و بختیاری تعریف شده است، گفت: کل اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه‌ها ۲۸۱۶ میلیارد تومان اعتبار ریالی و ۱۳۵ هزار دلار اعتبار ارزی بود.

شهریارپور ادامه داد: در سال‌های گذشته ۴۷۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه‌های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری هزینه شده است‌، در سال‌جاری ۱۳۳۱ میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها مصوب شد و تاکنون ۴۹۳ میلیارد تومان معادل ۳۷ درصد اعتبارات مصوب به این پروژه‌ها تخصیص پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای پروژه‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی ۱۲ هزار و ۳۴۴ فرصت شغلی در استان ایجاد شود، همچنین ۵۰ درصد این اشتغال‌ها جدید باشد.

وی در پایان تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده شاهد افتتاح ۵۰ درصد پروژه‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری باشیم.

در ادامه جلسه علیرضا صلواتی- مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از تیرماه سال‌جاری به پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد اعتباری اختصاص پیدا نکرده است، اظهار کرد: در سال‌جاری مجموعا ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: عملیات اجرایی پل‌ها و تونل‌های پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد در حال انجام است، اگر اعتبار به این پروژه تخصیص داده می‌شد، عملیات زیرسازی امسال به اتمام می‌رسید، ۵۰ درصد عملیات اجرایی تونل‌های این پروژه به پایان رسیده است.

صلواتی گفت: اگر در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری به پروژه راه‌آهن اعتبار اختصاص پیدا کند تا سال آینده این پروژه به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400121814560
  • خبرنگار : 50250