سرپرست علوم پزشکی شیراز تاکید کرد:

لزوم تداوم مراقبت‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، درخواست کرد که در روزهای پایانی سال، علاوه بر جدیت بیشتر در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات، از فرزندان خود در مقابل این بیماری و رفتارهای پُرخطر نظیر آتش بازی و استفاده از مواد محترقه، بیش از پیش مراقبت کنند.

سید وحید حسینی چهارشنبه 18 اسفند در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه یکی از مهمترین مسئولیت اجتماعی مردم در این بحران، رعایت شیوه نامه های بهداشتی است، تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا مهمترین سرمایه جامعه که همان نیروی انسانی است، در برابر این بیماری خطرناک حفظ شود.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از تلاش بی وقفه کارکنان بهداشت و درمان در این ایام، افزود: مجموعه سلامت به صورت شبانه روزی در راستای تامین سلامت جامعه در حال خدمت رسانی است.

حسینی با اشاره به سرایت پذیری و بیماری زایی بالای سویه اُمیکرون برای کودکان، بر اهمیت واکسیناسیون کودکان تاکید کرد و از خانواده ها خواست تا نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و فرزندانشان، هر چه سریعتر اقدام کنند تا از انتشار این بیماری جلوگیری شود.

او با اعلام اینکه تا کنون ۹۳.۱۶ درصد جمعیت هدف شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دُز نوبت اول، ۸۷ درصد دُز نوبت دوم، ۴۶ درصد دُز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، افزود: همچنین ۲۰.۴ درصد افراد پنج تا ۱۲ سال جمعیت هدف یاد شده نیز دُز نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با تاکید بر اینکه یکایک افراد جامعه در حفظ سلامت جمعی تاثیرگذارند، ابراز امیدواری کرد تا با تلاش همگانی در مهار این بیماری و آسیب های ناشی از آن، بتوانیم به زندگی عادی برگردیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه ضمن بررسی آخرین وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان؛ روند نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا، وضعیت بیماران در بیمارستان های استان، علت های جان باختن مبتلایان و روند بهبودی بیماران استان را مورد ارزیابی قرار داد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400121814523
  • خبرنگار :