به گزارش ایسنا و به نقل از اکونومیک نیوز، شرکتهای مصرفکننده بعد از دو سال دشوار در طول همهگیری با طوفانی از چالشهای ژئوپلیتیکی روبرو هستند. تهاجم روسیه به اوکراین محکومیت جهانی را به همراه داشته است و برخی از نمادینترین برندهای جهان ازجمله آدیداس، نایک و پوما اسای فعالیت خود را در این کشور متوقف کردند.
پیشبینی آدیداس شامل ریسک ۲۵۰ میلیون یورویی در تجارت با شرکت روسیه/کشورهای مشترک المنافع (CIS) است. حدود نیمی از درآمد شرکت آدیداس از این منطقه است و تعلیق فعالیتهای خردهفروشی و تجارت الکترونیک در روسیه نشان دهنده حدود یک درصد رشد در کل فروش است.
آدیداس انتظار دارد که در تجارت بزرگ چین، فروش به صورت تک رقمی افزایش یابد. برندهای خارجی پس از تقریبا یک سال تحریم مصرفکننده و رفتار ترجیحی با شرکتهای داخلی از جمله شرکت آنتا اسپورتس و لینینگ همچنان در کشمکش هستند اما آدیداس در اوایل هفته جاری مدیر خود در چین را با فردی چینی که قبلا یک برند چینی را مدیریت میکرد جایگزین کرد.
پیشبینی میشود که آمریکای شمالی و آمریکای لاتین بزرگترین موتورهای رشد باشند همچنین شاهد رشد در آسیا اقیانوسیه، اروپا، خاورمیانه و افریقا (EMEA) نیز خواهیم بود.
آدیداس گفت: درآمد خالص احتمالا به بین ۱.۸ میلیارد یورو تا ۱.۹ میلیارد یورو افزایش خواهد یافت.
این شرکت در سال گذشته حدود یک سوم از ارزش سهام خود را از دست داده است و عملکرد ضعیفی از نایک و پوما داشته است. آدیداس اخیرا فروش واحد ریباک خود را تکمیل کرده و برنامه بازخرید سهام دیگری را معرفی کرده است.
انتهای پیام