مهار حریق در خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

عصر روز گذشته حریق خوابگاه دانشجویی توسط شهروندان به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی زاهدان گزارش، و ستاد فرماندهی و مرکز کنترل عملیات بی درنگ یک تیم اطفاء حریق از نزدیک ترین ایستگاه به محل حادثه در میدان مشاهیر، خوابگاه نور اعزام نمود.

شهریاری سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: با رسیدن آتش نشانان مشاهده شد، حریق در راهروی خوابگاه رخ داده و دود ناشی از حریق کل خوابگاه را در بر گرفته است.

وی بیان کرد: آتش نشانان بلافاصله با توجه به حساسیت عملیات و حضور دانشجویان در ساختمان، به دو گروه عملیاتی تقسیم شدند که گروه اول به تخلیه ساکنین مشغول و گروه دوم ضمن بررسی محبوسین احتمالی اقدام به اطفاء حریق نموده و در کمترین زمان ممکن بر آتش غلبه و پس از اطفای کامل حریق،ایمن‌سازی و تخلیه دود، به عملیات خود خاتمه دادند.

شهریاری افزود: رعایت نکات ایمنی در خوابگاه و نصب خاموش کننده های دستی همراه با آموزش  به دانشجویان را متذکر و اظهار داشت ساختمان خوابگاهها باید مجهز به سیستم اعلام و اطفای حریق باشند، همچنین لازم و ضروری است در موضوع ایمنی خوابگاه‌های دانشجویی و جلوگیری از مخاطرات این چنینی توجه جدی شود.

وی گفت: خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته و نیز علت حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی زاهدان در دست بررسی است.

همچنین دکتر علیرضا انصاری مقدم ، معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: حضور به موقع و سریع تیم امدادی آتش نشانی در خوابگاه دانشجویی دخترانه نور نشان دهنده هوشیاری و در صحنه بودن همیشگی مجموعه کارکنان این سازمان است.

وی افزود: بدنبال وقوع حریق در یکی از میزهای اتوی مورد استفاده دانشجویان عزیز این خوابگاه و متعاقب تماس ناظمه این خوابگاه با تلفن ۱۲۵؛ تیم امدادی این سازمان در کمتر از ۱۰ دقیقه خود را به محل حریق رساندند.

انصاری مقدم بیان کرد: خوشبختانه وقوع آتش سوزی در این میز اتو هیچگونه خسارت و آسیب جانی نداشت اما دود ناشی از این حریق  نگرانی شدید دانشجویان عزیز را بدنبال داشت.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۷:۳۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400121713069
  • خبرنگار :

برچسب‌ها