شهردار: سرانه فضای سبز ساوه از میانگین کشوری پایین تر است

شهردار ساوه گفت: سرانه فضای سبز این شهر از میانگین و استاندارد کشوری پایین‌تر است.

امیررضا یوسفیان یکشنبه ۱۵ اسفندماه در آئین روز درختکاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز برای هر شهروند ساوجی ۱۳ متر مربع است در حالیکه استاندارد کشوری آن ۲۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به احداث کمربندی شرق و جنوب شهر ساوه گفت: با احداث این کمربندی‌ها و ایجاد فضای سبز در طول مسیر به وسعت ۱۰۰ هکتار در سال آینده سرانه فضای سبز شهر ساوه به ۱۷ متر افزایش پیدا خواهد کرد. امیدواریم با گسترش و توسعه فضای سبز شهری بتوانیم محیطی مفرح و شاد برای شهروندان ایجاد کنیم که لازمه آن تامین منابع اعتباری پایدار است.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری موجب تقویت نشاط اجتماعی در بین شهروندان خواهد شد، افزود: همزمان با هفته درختکاری ۱۶ هزار اصله درخت در مبادی ورودی و خروجی، بوستان‌ها و ... کاشته خواهد شد.

شهردار ساوه از مردم خواست تا با کاشت درخت در مقابل منازل و محل کار خود به زیبایی شهر کمک کنند و با دریافت نهال رایگان از شهرداری و اداره منابع طبیعی نسبت به توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری اهتمام داشته باشند.

وی تصریح کرد: تقویت روحیه مشارکت و همدلی برای صیانت از فضای سبز موجود ضرورت دو چندان دارد و با پرهیز از تخریب درختان در بوستان‌ها و پارک‌ها که بعضا مشاهده می‌شود، میراث دار آیندگان باشیم.

شهردار ساوه در خصوص برنامه شهرداری برای استقبال از بهار گفت: شهرداری ساوه از روزهای پایانی دیماه با تشکیل کارگروه استقبال از بهار اقدامات لازم نظیر آسفالت، روکش معابر، نقاشی و رنگ آمیزی جداول و دیوارها، اصلاح و روشنایی پایه چراغ‌های روشنایی شهر و تقویت سیما و منظر شهری را انجام داده تا یکی از قدیمی‌ترین بلدیه ایران برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ رقمی معادل ۴۶۱ میلیارد تومان بود؛ گفت: با تلاش شبانه روزی حوزه مدیریت شهری در سال جاری رقمی معادل ۵۰۰ میلیارد تومان محقق شد که از مبلغ پیش بینی شده در ابتدای سال فراتر رفت و برای سال آینده نیز با افزایش دو رقمی، به هزار میلیارد تومان افزایش داده شده و تلاش خواهیم کرد که این رقم پیشنهادی محقق شود.

یوسفیان تصریح کرد: توسعه فضای سبز، اجرای پروژه‌های نیمه تمام، آسفالت معابر و خیابان‌ها در بودجه سال آینده دیده شده است و امیدواریم با مشارکت شهروندان و جذب سرمایه‌گذاران اهدافی که در حوزه مدیریت شهری پیش‌بینی شده است محقق شود.

به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی مراسم نمادین  روز درختکاری توسط شهرداری ساوه و  با حضور جمعی از مسئولان، فعالان حوزه محیط زیست، دانش آموزان در محل رمپ و لوپ پل زیرگذر غدیر  برگزار شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400121511485
  • خبرنگار : 50212