انجمن ادبی نورا در مشهد آغاز به کار کرد

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: انجمن ادبی نورا فعالیت خود را با هدف بررسی نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در حوزه هنری خراسان رضوی آغاز کرد.

سید جلال قوامی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آغاز به کار انجمن ادبی نورا اظهار کرد: انجمن ادبی نورا در گذشته نیز به صورت غیرمنسجم در زمینه نقش زنان در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و اتفاقات اخیر مانند مدافعان حرم فعالیت داشته و به این موضوعات می‌پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه زنان همواره در برنامه‌های ادبی نیز نقش پررنگی داشته‌اند، ادامه داد: از این رو بر اساس گفت‌وگوها و همکاری‌هایی که با اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این زمینه داشته‌ایم، پیشنهاد شد یک انجمن ادبی ایجاد شود تا به صورت تخصصی به حوزه زنان و نقش آن‌ها در انقلاب و دفاع مقدس بپردازد. به این ترتیب اغلب مخاطبان و افرادی که در این انجمن حضور پیدا می‌کنند و آموزش می‌بینند، بانوان هستند.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان رضوی افزود: موضوعاتی که در کارگاه‌های این انجمن مطرح می‌شود نیز با محوریت بانوان خواهد بود. از این رو اغلب مخاطبان برنامه‌ها بانوان هستند. بنابراین علاقه‌مندان مشهدی و سایر شهرهای استان می‌توانند در این انجمن حضور پیدا کنند. همچنین مخاطبان سراسر کشور می‌توانند به صورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی در برنامه‌های این انجمن شرکت کنند. بنابراین انجمن نورا به طور تخصصی و متمرکز در این زمینه فعالیت خواهد داشت.

قوامی خاطرنشان کرد: اساتید مختلف در حوزه تاریخ شفاهی و داستان در این جلسات و برنامه‌ها حضور خواهند داشت. در این راستا با مریم عرفانیان به عنوان مسئول کارگاه‌های انجمن همکاری خواهیم داشت و وی با استفاده از ظرفیت سایر بانوانی که در این زمینه فعالیت و تجربه دارند، به برگزاری جلسات و برنامه‌ها می‌پردازد. 

وی عنوان کرد: بسیاری از خانم‌هایی که در دوران جنگ و انقلاب حضور داشتند، در حال حاضر کهن‌سال هستند و متاسفانه تعدادی از آن‌ها از دنیا رفته‌اند. از این رو حجم کارها و فعالیت‌هایی که انجام نشده، زمینه تشکیل این انجمن را ایجاد کرده است. 

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان رضوی اضافه کرد: موضوعاتی مانند مادران شهدا، خانم‌هایی که در دوران دفاع مقدس به صورت مستقیم مانند تعدادی رزمنده، بهیار، پشتیبانی و... نقش داشته‌اند، در این انجمن مورد توجه قرار خواهد گرفت و زندگی‌نامه آن‌ها به صورت تاریخ شفاهی یا به صورت داستان و داستان کوتاه بیان خواهد شد.

قوامی در خصوص برنامه‌ها و جلسات این انجمن بیان کرد: جلسات ثابت هفتگی این انجمن احتمالا پنجشنبه‌ها در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار خواهد شد. برخی از کلاس‌ها نیز به صورت آنلاین برگزار می‌شود، بر این اساس جزئیات برنامه‌ها از طریق کانال و پیج انجمن ادبی نورا در شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400121108579
  • خبرنگار :