رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان خبر داد

تکمیل ۲ طرح فناورانه کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اقتصادی نیاز است و در صورت تامین این میزان اعتبار این طرح در ۶ ماه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

"سید داوود موسویان" در بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از کارخانه تولید آفت کش های گیاهی و آنتی بیوتیک های دامی گیاه پایه با بیان اینکه ۸۰ میلیارد ریال تاکنون برای ساخت کارخانه تولید آنتی بیوتیک‌های دامی، گیاه پایه و آفت کُش‌های گیاهی در شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران هزینه شده است، افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۵۳۷۰ متر مربع و زیربنای یک هزارو ۲۰۰ متر مربع در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این کارخانه فناورانه سال ۹۸ در شهرستان گچساران آغاز شده است، اظهار کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ۷۵ درصد است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتبار اولیه این طرح اقتصادی را ۱۴میلیارد تومان است، گفت: هم اکنون ساختمان سازی و سوله سازی این طرح فناورانه و دانش بنیان در حال انجام است.

موسویان تصریح کرد: دو طرح اقتصادی شامل کارخانه تولید آنتی بیوتیک‌های دامی، گیاه پایه و آفت کُش‌های گیاهی هم اکنون از سوی جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست.

رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد جایگزینی برای آنتی بیوتیک های شیمیایی با استفاده از گیاهان دارویی در صنعت طیور و تأمین بخشی از نیازهای دارویی کشور، جلوگیری از خروج ارز و کاهش وابستگی به واردات داروهای شیمیایی برای کنترل عفونت ها در صنعت طیور را از مهمترین اهداف اجرای این طرح در استان عنوان کرد.

موسویان ادامه داد: تولید محصولات سالم اُرگانیک و جلوگیری از ورود باقیمانده آنتی بیوتیک‌های شیمیایی به مصرف کنندگان یا همان تولید گوشت سفید سالم از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی تاکید کرد: تولید پنج داروی جایگزین آنتی بیوتیک‌های مصرفی در صنعت دام و طیور و پنج آفت کُش گیاهی برای مصرف در گلخانه های صیفی جات و سبزیجات از اهداف اجرای این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح برای بیش از ۴۰ نفر اشتغال ایجاد می شود، اظهارکرد: تجهیزات این طرح با اعتباری بیش از پنج میلیارد تومان تاکنون خریداری شده است.

موسویان در خاورمیانه این کارخانه اولین است، تصریح کرد: با راه اندازی این طرح روزانه ۱۰ لیتر اسانس و ۱۰۰ کیلو گرم عصاره خشک گیاهی گرفته می شود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اقتصادی نیاز است و در صورت تامین این میزان اعتبار این طرح در ۶ ماه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین احسان عسکری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید نیز گفت: کارخانه تولید آفت کش های گیاهی و آنتی بیوتیک های دامی گیاه پایه یکی از طرح های مهم اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های مختلف از جمله گیاهان دارویی و صنایع دستی ظرفیت های مطلوبی دارد، افزود: تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات پیش روی این طرح مهم انجام خواهد داد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400120907261
  • خبرنگار :