ورق برنج چیست و چه کاربردی دارد؟

برنج آلیاژی است که از مس و روی ساخته شده است. بسته به آلیاژ، ممکن است مقادیر کمی قلع، آهن، آلومینیوم، منگنز، روی یا سیلیکون نیز در مخلوط وجود داشته باشد. برنج به طور طبیعی در برابر خوردگی مقاوم است، که آن را برای مکان های بیرونی یا استفاده مکرر ایده آل می کند. با ما همراه باشید تا با ورق برنجی و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ثامن تجارت، ورق برنج چه کاربردی دارد؟ مقدار روی اضافه شده به برنج بر رنگ، شکل پذیری و استحکام فلز تأثیر می گذارد. هرچه روی بیشتر باشد، برنج قوی تر می شود.

ورق برنج از کجا بخرم؟ اگر قصد مشاهده آنلاین قیمت و خرید ورق برنج باهنر از ثامن تجارت، را دارید اینجا کلیک کنید تا به صورت اینترنتی رول و صفحه برنج برای معرق و زیورآلات را سفارش دهید.

برنج نه تنها تزئینی است و در هنر مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه در صنعت برای وسایل و اتصالات، لوله ها، شیرها، اتصالات و سایر مصارف نیز استفاده می شود.

فلز برنج کاربردهای مختلفی دارد. از آنجایی که فلز ظاهری مشابه طلا دارد و در رنگ‌های مختلف موجود است، اغلب برای عناصر تزئینی و معماری استفاده می‌شود. علاوه بر این، کارایی و ماشین‌کاری این ماده باعث می‌شود از آن در ساخت لوله‌کشی، الکترونیک و آلات موسیقی استفاده شود.

خواص ورق برنج چیست؟ برنج به عنوان یک آلیاژ مس، بسیاری از ویژگی های مس را نشان می دهد. با این حال، این آلیاژ در مقایسه با مس خالص و سایر آلیاژهای مس، چند ویژگی متمایز از خود نشان می دهد. مثلا: حساسیت به ترک خوردگی دارد. از آنجایی که برنج از مس خالص قوی تر و سفت تر است، بیشتر مستعد ایجاد ترک های تنشی است.

شکل پذیری خوب دارد، در مقایسه با برنز، برنج انعطاف پذیری بیشتری دارد. علاوه بر این، کار کردن با آن آسان است.

نقطه ذوب برنج تقریباً 900 درجه سانتیگراد است. نقطه ذوب دقیق بر اساس غلظت فلزات مختلف در آلیاژ متفاوت است.

از آنجایی که برنج فرومغناطیسی نیست، پردازش آن برای بازیافت بسیار آسان تر است.

بسته به فلزات اضافی شده به آلیاژ، می تواند ویژگی های متفاوتی مانند نقطه ذوب متغیر یا مقاومت به خوردگی بیشتر (به دلیل وجود منگنز) را نشان دهد.

 برنج بیشترین کاربرد را در کاربردهای تزئینی و مکانیکی دارد. با توجه به خواص منحصر به فرد آن، که شامل مقاومت در برابر خوردگی می شود، کاربردهای متداول برنج شامل کاربردهایی است که به اصطکاک کم نیاز دارند. این کاربردها می تواند شامل اتصالات (بسته ها و اتصالات)، ابزار، قطعات دستگاه و اجزای مهمات باشد که در این مقاله به بررسی کامل آن پرداختیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • شنبه/ ۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400120705066
  • خبرنگار : 30054

برچسب‌ها