مجری طرح "میراب معاصر" توضیح داد:

هدف طرح میراب معاصر بهینه سازی مصرف آب است

مجری طرح میراب معاصر، گفت: این طرح با هدف ایجاد فرهنگ بهینه سازی درمصرف آب می‌تواند راهگشاری معضل بی آبی در کشور باشد.

محمد شیرازی جاهد جمعه ۶ اسفند با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت آبی کشور در شرایط فوق بحرانی قرار دارد، به خبرنگاران گفت: متاسفانه ذخیره سدها ساعت به ساعت به انتها نزدیک می شود و برای جلوگیری از ایستادن چرخه حیاتی انرژی کشور، استقبال از هر گونه طرحی که منجر به مصرف بهینه و کمتر در شهروندان شود بسیارضروری است.

شیرازی جاهد در بیان اهمیت طرح میراب معاصر، گفت: تا زمانی که راه های هدر رفت منابع آبی درکشور به حداقل ممکن نرسد، هرمیزان هم که نزولات و برکات آسمانی نازل شود، کفایت نخواهد کرد. 

مدیرعامل شرکت ایده نورد و مجری طرح میراب معاصر گفت: با افزایش روز افزون جمعیت در دهه های اخیر و در راستای سیاست های نظام جمهوری اسلامی برای افزایش جمعیت در قرن پیش رو؛ باید بدون اتلاف وقت و درکوتاهترین زمان ممکن از راه‌های مختلف از هدررفت آب جلوگیری و به موازات آن دیگر طرح های آبی کشور را پیگیری و اجرا کرد. 

او با تاکید بر اینکه در شرایط بسیار ویژه خشکسالی پیش رو، الزام توفیق در مبحث مصرف بهینه آب، استقبال و اجرایی کردن طرح هاییست که به حداکثر نتیجه، در کوتاه ترین زمان ممکن و در سطح ملّی منتهی می شود، افزود: در هر سه بخش مصرفی آب یعنی کشاورزی، صنعتی و خانگی، اجرا ی حتّی یک ساعت زودتر طرحی مانند میراب معاصر، باعث ذخیره سازی میلیونها متر مکعب آب بیشتر در کمترین زمان ممکن خواهد شد. 

شیرازی‌جاهد در ادامه به طرح میراب معاصر اشاره و اضافه کرد: این طرح می تواند در سراسر ایران اجرایی شود و برجسته ترین ویژگی طرح میراب معاصربدون هزینه بودن آن برای دولت و مصرف کننده است.

مدیرعامل شرکت ایده نورد، مهمترین مزیت طرح میراب معاصر را اجرایی کردن ۵ طرح در حوزه آب در قالب یک پروژه و اصلی ترین هدف آن را صرفه جویی وذخیره سازی میلیاردهامترمکعب آب دانست .

او ضمن بیان اینکه طرح میراب معاصر، هزینه‌ای در بر ندارد، ادامه داد: تصویب و اجرای این طرح ظرف مدت ۱۵ روز باعث جلوگیری بسیار سریع از هدر رفت میلیاردها متر مکعب آب و همچنین درآمدزایی دائمی و پایدار برای دولت از منابع درون کشوری مورد نظر بدون هیچ گونه سرمایه گذاری خواهد شد.

شیرازی‌جاهد با تاکید بر این مطلب که تمامی هزینه های قراردادی و اجرایی این طرح برای دولت و مصرف کنندگان رایگان خواهد بود از مقامات وزارت نیرو درخواست کرد تا نسبت به مهیا شدن زمینه های اجرای این طرح و عقد قرارداد لازم همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400120604491
  • خبرنگار :