به گزارش ایسنا بنابر اعلام کاریک وب، کاتالوگ الکترونیکی یا کاتالوگ آنلاین یا کاتالوگ دیجیتال محصولی است از سایت ساز کاریک که کاربردهای مهمی امروزه برای کسب و کارهای مختلف دارد. کاتالوگ الکترونیک آنلاین بسادگی در گوشی موبایل، لب تاپ و تبلت و کامپیوتر قابل نمایش است. پس همیشه و همه جا همراه شماست.
معرفی کاتالوگ الکترونیکی
ابهامات زیادی درباره تعریف کاتالوگ الکترونیک وجود دارد برخی آن را همان وب سایت می دانند برخی انیمیشن و تیزرهای کار شده و منسوخ شده روی سی دی های مالتی مدیا را کاتالوگ می دانند . دیگر سی دی های مالتی مدیا و چند رسانه ای یک کاتالوگ الکترونیک به شمار نمی آیند، چون به دلیل حجم بالای آن ها شما ناچارید همیشه از ابزارهای ذخیره سازی مثل DVD و یا فلش مموری استفاده کنید.
کاتالوگ الکترونیک محصولی از پلتفرم نوآور کاریک(سایت ساز) است https://karikweb.com
کاتالوگ الکترونیکی چیست؟
کاتالوگ الکترونیکی، فیزیکی و قابل لمس نیست. کاتالوگ الکترونیک روی بستر وب پیاده سازی می شود و شباهت های زیادی با وب سایت دارد .
تفاوت کاتالوگ الکترونیک با وب سایت
کاتالوگ الکترونیک از جهت بستر و تکنولوژی همان وب سایت است ولی از لحاظ نوع طراحی گرافیک و چیدمان و دسترسی پذیری کاربر و صفحه بندی متفاوت است .
۱. صفحه بندی شماره ای دارد و مانند وب سایت اسکرول بار ندارد.
۲. امکان چند رسانه ای برای پخش فیلم و صدا دارد
۳. وب سایت متن محور است و بیشتر برای موتور جستجو گوگل هم پیاده سازی می شود اما مخاطب کاتالوگ فقط کاربر است و عکس محور طراحی می شود.
۴. سرعت لود و دسترسی کاربر بالاتر است
۵. در یک لحظه به همه صفحه ها و بخشها امکان دسترسی وجود دارد
۶. گلچینی از محصولات و خدمات شرکت است و در یک نگاه باید یک شرکت را معرفی کند.در وب سایت تقریبا همه محصولات واطلاعات کاربر وجود دارد
مزایای کاتالوگ الکترونیک
- حذف نسخه های سنتی و چاپی کاتالوگ.
- هزینه تولید بسیار اندک نسبت به کاتالوگ کاغذی
- امکانات چند رسانه ای مانند پخش فیلم و صدا و...
- امکان اشتراک گذاری و نشر ساده
- حجم بسیار پایین نسبت به مالتی مدیا
- امکان مدیریت محتوا
- امکان قیمت گذاری لحظه ای
- پویایی و تغییرپذیری بالارپانسیو بودن
- گسترش پذیری و قابلیت سفارشی سازی کاتالوگ الکترونیک به صورت نامحدود .
- دسته بندی محصولات کاتالوگ به صورت نامحدود
- داشتن گالری عکس در صفحات کاتالوگ
- امکان جستجو در متن صفحات کاتالوگ
انتهای رپرتاژ آگهی