سرپرست فرمانداری ابهر عنوان‌ کرد

حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی از مهم‌ترین اولویت‌ها در ابهر

سرپرست فرمانداری ابهر گفت: باید زمینه را برای مشارکت مردم در جامعه به‌ عنوان یک سرمایه اجتماعی فراهم کرده و در حفظ و نگه‌داری آن تلاش کنیم.

احمد ذوالقدر شامگاه دیروز (۲ اسفندماه) در جلسه شورای مشورتی ابهر با تاکید بر بهره‌گیری از نظرات شوراهای مشورتی در این شهرستان، اظهار کرد: مشاورانی که برای این شوراها انتخاب می‌شوند، بدون دخالت فرماندار است.

وی با بیان اینکه روسای شوراهای مشورتی افرادی را از جامعه نخبگان مرتبط با حوزه مشاوره‌ای خود انتخاب و جلسات هیئت اندیشه‌ورز را در زمینه‌های مرتبط برگزار می‌کنند، عنوان کرد: نتایج این نشست‌ها برای تاثیرگذاری در تصمیمات شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه در کنار شوراهایی که به منظور هم‌اندیشی در امور شهری پایه‌گذاری شده است، شورای فرهنگی و اجتماعی یکی از شوراهای بسیار مهم و تاثیرگذار در سطح شهرستان محسوب می‌شود، ادامه داد: با توجه به نقش تاثیرگذار فرهنگ در جامعه و تهاجم فرهنگی دشمنان علیه کشورمان باید آسیب‌شناسی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دولت در این شهرستان با بررسی نکات مثبت و منفی مسائل مربوطه مورد ارزیابی قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری ابهر در ادامه با تاکید بر اینکه سرمایه اجتماعی ضامن بقا و اقتدار ما است، اضافه کرد: با توجه به این موضوع مهم باید زمینه را برای مشارکت مردم در جامعه به عنوان یک سرمایه اجتماعی فراهم کرده و در حفظ و نگه‌داری آن تلاش کنیم.

سرپرست فرمانداری ابهر با بیان اینکه در قرآن کریم و فرمایشات ائمه‌اطهار (ع)، بهره‌گیری از مشورت در تصمیم‌گیری مسئولان تاکید فراوان شده است، افزود: تصمیم‌سازی رکن اساسی تصمیم‌گیری مسئولان است و هرچه دقت‌نظر در مشورت و تصمیم‌سازی بیشتر باشد، مسئولان شهری تصمیمات درست و نتیجه‌بخش‌تری خواهند گرفت.

ذوالقدر با بیان هدف کلان دولت انقلابی که همانا خدمت به مردم در راستای رضایت خداوند و منویات مقام معظم رهبری است، افزود: خدمت به مردم به شکل جهادی و انقلابی، هرگز به معنی بی‌برنامگی و بی‌نظمی نیست و همه سازمان‌های خدمت‌رسان به مردم باید تحت برنامه و بودجه سالانه و با ارتباط صمیمانه و تنگاتنگ با یکدیگر و در قالب یک نقشه راه از پیش تعیین شده، گام بردارند تا مردم طعم شیرین خدمت را بچشند.

به گزارش ایسنا، در این نشست نظرات مختلف در خصوص مسائل و موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی به ویژه مبارزه با فساد، قانون‌گرایی، توسعه شهرستان، تهدیدات فرهنگی و اجتماعی و غیره مطرح و پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400120301906
  • خبرنگار : 50163