بسته اخبار سیاسی دوم اسفند

سقوط جنگنده/سفر به قطر/هشدار درباره تکالیف بانک‌ها

سقوط هواپیمای نظامی در تبریز/ مذاکرات وین/ سفر رئیسی به قطر و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، اخبار مربوط به سقوط یک فروند هواپیمای جنگی در تبریز در صدر اخبار پربازدید امروز بود.

به نقل از روابط عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز، هویتاین هواپیما F۵  آموزشی، متعلق به پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز گزارش شده است که داخل سالن ورزشی شهید علیپور واقع در بلوار منجم سقوط کرده است.

امیر تقی خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی با اعلام اسامی شهدای سقوط جنگنده نیروی هوایی گفت: سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد خلبانان این هواپیما بودند که به فیض شهادت رسیدند.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم ضمن تسلیت شهادت خلبانان جت آموزشی اف ۵ و یکی از هموطنان اعلام کرد که علت سانحه توسط تیم‌های بررسی سانحه پایگاه شهید فکوری و ستاد نیروی هوایی ارتش در دست بررسی است.

بنابراین گزارش، خلبانان این هواپیمای آموزشی با وجود اینکه می توانستند از صندلی پران استفاده کرده و جان خود را نجات دهند، با ازخودگذشتگی و رشادت، هواپیما را به منطقه کم جمعیت هدایت کرده و مانع از سقوط هواپیما در منطقه‌ای پرجمعیت و پرتراکم شدند.

در پی این حادثه احمد وحیدی وزیر کشور در پیامی به خانواده های جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای جنگی در تبریز، تسلیت و تعزیت گفت.

پیشرفت‌های حاصل شده در جریان این دور از مذاکرات وین هم از موضوعاتی است که توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

در همین رابطه سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی  با اشاره به اینکه در مذاکرات وین پیشرفت های بسیار قابل توجهی صورت گرفته است، گفت: دامنه و تعداد موضوعات کاهش جدی پیدا کرده ولی موضوعات باقی مانده سخت‌ترین، کلیدی ترین و جدی ترین موضوعاتی است که باید حل شود.

در گفت‌وگوی اختصاصی شبکه یورونیوز با وزیر امور خارجه کشورمان نیز مواضع ایران راجع به مذاکرات وین و دیگر موضوعات تشریح شد که حسین امیرعبداللهیان در بخشی از این مصاحبه تاکید میکند: اگر طرف غربی امروز واقع‌بینانه‌ با آنچه در میز مذاکرات وین می‌گذرد برخورد کند، ما می‌توانیم در کمتر از چند ساعت به توافق نهایی برسیم.

همچنین در پیام توییتری میخائیل اولیانوف  به برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این که توافق حاصل از مذاکرات وین ضعیف‌تر از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ خواهد بود، اشاره شده است که نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین ضمن رد این ادعا نوشته است: برخی تحلیل‌گران در انتظار برای احیای توافق هسته‌ای، ادعا می‌کنند توافق «ضعیف‌تر» خواهد بود. این صحت ندارد. ما شاهد برجام[توافق هسته‌ای] به شکل اصلی آن خواهیم بود که طبیعتا ضعیف‌تر از سال ۲۰۱۵[زمانی که توافق انجام شد] نخواهد بود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

وزیر خارجه برنامه‌ای برای سفر به وین ندارد

مذاکره با آمریکا در دستورکار هیات مذاکره کننده ایران در وین نیست

گفت‌وگوی وزیر خارجه عربستان و بورل درباره مذاکرات وین

تا وقتی درباره همه چیز توافق صورت نگیرد درباره هیچ چیز توافق نشده است

اصلاح‌طلبان از «توافق خوب» اصولگرایان ناراحت نخواهند شد

***

صبح امروز، رئیس جمهور به دعوت رسمی تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و به منظور دیداری رسمی و شرکت در ششمین اجلاس سران اوپک گازی عازم دوحه پایتخت قطر شد.

آیت‌الله  سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به این کشور در دیوان امیری قطر مورد استقبال رسمی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی قرار گرفت.

امضای چند سند همکاری و تفاهم‌نامه در حضور مقامات عالی دو کشور از دیگر برنامه‌های روز اول سفر رئیس جمهور است.

خبرهای دیگر با محوریت سفر رئیسی به قطر را در لینک های زیر بخوانید.

امضای اسناد همکاری های مشترک ایران و قطر

سفر رییس جمهوری به قطر فرصتی برای گسترش دیپلماسی انرژی است

سفر رئیس جمهور به قطر می‌تواند مدلی برای خنثی کردن ⁧‫ایران‌هراسی باشد

سفر به قطر گامی در جهت فعال شدن ارتباطات با کشورهای خلیج فارس است

امیدواریم تحرک گسترده قطر به تقویت و توسعه اقتصادی با ایران منجر شود

ابعاد اهمیت اولین سفر رئیس دولت سیزدهم به کشوری در حاشیه خلیج فارس

***

با دستور رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، رئیسی سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی ملزم شد عیدی بازنشستگان را سریعا پرداخت کنند.

در این جلسه همچنین موضوع تغییرات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرارگرفت و مسئولان سازمان برنامه و بودجه گزارشی از تغییراتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده ایجاد کرده‌اند ارائه دادند.

همچنین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی هم ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و در بخشی از این جلسه محمدباقر قالیباف با اشاره به مطالبی که از سوی نمایندگان در جریان بررسی پیشنهاد حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه مطرح شد، تاکید کرد: بارها گفته ام که معیشت مردم خط قرمز مجلس است و جای هیچ شکی در این حوزه نیست مجلس تصمیم کارشناسی در این حوزه اتخاذ خواهد کرد.

گزارش کامل ایسنا از سومین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱، در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) دوم اسفند ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400120201544
  • خبرنگار : 71381

برچسب‌ها