استاندار اردبیل:

1000 دانشجو به کاروان راهیان نور می‌پیوندند

استاندار اردبیل گفت: یک‌هزار دانشجوی استان اردبیل در قالب کاروان راهیان نور عازم مناطق عملیاتی دفاع مقدس می‌شوند.

سید حامد عاملی دوم اسفند در جلسه ستاد اعزام کاروان راهیان نور در استانداری اردبیل اظهار کرد: افرادی که هر 3 دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از 12 اسفند عازم این سفر معنوی و ارزشمند خواهند شد.


وی تصریح کرد: برای دانش‌آموزان مقرر شد تا راهیان نور به شکل مجازی و در بستر شبکه شاد انجام شود تا دانش‌آموزان مقطع تحصیلی هفتم، نهم و یازدهم متوسطه بتوانند آموزش‌های لازم نظامی و بازدید از مناطق عملیاتی جنوب و یادمان شهدا را از طریق فضای مجازی ببینند.


استاندار اردبیل گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور به صورت حضوری به مدت 5 روز و در اردوگاه ویژه تدارک دیده شده برای استان اردبیل با نام شهید حبیب‌اللهی در محور خرمشهر انجام شده و اسکان زائران را در این منطقه شاهد خواهیم بود.


عاملی افزود: این حرکت معنوی که جز تاکیدات مقام معظم رهبری است، زمینه تحول روحی نسل آینده را به وجود آورده و در حقیقت بازنگری در ارزش‌ها و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: این سفر معنوی می‌تواند برای نسل نوجوان و جوان ما زمینه‌ساز تغییر نگرش‌ها و بینش حقیقی نسبت به شهدا و ایثارگران را به وجود آورده و به نوعی درس مجاهدت ایثارگران و رزمندگان را به نسل‌های آینده منتقل کند.


عاملی با تاکید بر احداث یادمان شهدا و تکمیل این پروژه‌های ارزشمند در سطح استان اضافه کرد: قرار شد از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور و همچنین منابع سال آینده برای تکمیل یادمان شهدا اعتبار مورد نظر تأمین و تخصیص پیدا کند.


استاندار اردبیل بیان کرد: امیدواریم آیین معنوی اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور زمینه آشنایی بیشتر دانشجویان و دانش‌آموزان را با سلحشوری‌های شهدا و ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس مهیا کند.


انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400120201050
  • خبرنگار :