رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان خبر داد:

تأمین زمین برای ساخت ۱۱۱۴ واحد مسکونی در اردستان

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان گفت: این اداره در سال جاری تاکنون زمین ساخت ۱۱۱۴ واحد مسکونی در شهرستان اردستان را تأمین کرده است.

مجتبی پورشفیع در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تنها پروژه فعال راهسازی اداره راه و شهرسازی اردستان، پروژه ۵ کیلومتر باقیمانده جاده اردستان به زواره است که با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه عملیات خاکی و ابنیه این قسمت از جاده اردستان به زواره تا پایان اسفندماه به پایان می‌رسد، افزود: در حال حاضر این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت عملیات خاکی دارد و اگر موضوع آب و هوا اجازه روکش آسفالت را بدهد، مانعی برای این عملیات وجود ندارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان با اشاره به ۵ کیلومتر باقیمانده محور اردستان به اصفهان، گفت: اکنون این پروژه به دلیل طراحی اجرای پل راه‌آهن متوقف شده است و به محض اینکه طراحی این پل به اتمام برسد عملیات اجرایی خاکی آن انجام می‌شود.

پورشفیع با بیان اینکه پروژه محور اردستان به زواره هیچ ردیف اعتباری نداشته و همه اعتبارات آن با پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس و سفرهای مسئولان کشور به شهرستان تأمین شده است، گفت: در تلاش هستیم در شش ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ هر دو پروژه راهسازی شهرستان را به اتمام برسانیم و زیر بار ترافیک ببریم.

وی درباره موضوع مسکن در شهرستان اردستان، گفت: از ابتدای امسال با نگاهی که مسئولان شهرستان داشتند یک جهش بسیار بلندی در واگذاری زمین و مسکن‌سازی در این شهرستان آغاز شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان با اشاره به واگذاری‌های سازمان راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۰ در این شهرستان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ سهمیه زمینِ تعهد به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در اردستان واگذار شده؛ همچنین شش پلاک زمین جهت ساخت ۱۲ واحد برای خانواده‌های دو معلول در این شهر واگذار شده است.

پورشفیع اضافه کرد: با مساعدت اداره کل راه و شهرسازی استان تاکنون تعداد ۱۰۴ پلاک مسکونی جهت ساخت ۲۰۸ واحد مسکن محرومان و زمین ساخت تعداد ۱۳۲ واحد طرح اقدام ملی به بنیاد مسکن واگذار شده و همچنین تعداد ۲۸ پلاک زمین از محل تبصره ۶ به شهرداری اردستان واگذار شده است.

وی درباره واگذاری زمین در دیگر شهرهای شهرستان، گفت: در شهر زواره تعداد ۴۹ پلاک زمین به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، تعداد ۵۰ واحد مسکونی به خیریه قمر بنی‌هاشم برای ساخت برای خانواده‌های کم‌درآمد، زمین ۶ پلاک جهت ساخت ۱۲ واحد مسکونی برای خانواده‌های دومعلول، زمین ۴۰ پلاک مسکونی برای ساخت ۸۰ واحد مسکونی پروژه اقدام ملی و ۹۰ پلاک مسکونی برای ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی پروژه محرومان و ۷ پلاک زمین برای ساخت ۱۴ واحد مسکونی ویژه محرومان کمیته امداد در شهر زواره واگذار شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان گفت: در شهر مهاباد زمین ۱۱۰ مسکن برای ساخت ۲۲۰ واحد مسکونی اقدام ملی، تأمین زمین برای ساخت ۸ واحد ویلایی برای خانواده‌های شهدا، یک پلاک برای خانواده دو معلول و ۱۰ واحد پلاک مسکونی برای ساخت ۲۰ واحد مسکونی مسکن محرومان در این شهر واگذار شده است.

قیمت زمین در اردستان متعادل می‌شود

پورشفیع با بیان اینکه در حال حاضر ذخایر مسکونی در هر سه شهر شهرستان به اندازه کافی وجود دارد، گفت: این اداره در سال جاری تاکنون زمین ساخت ۱۱۱۴ واحد مسکونی در شهرستان اردستان را تأمین کرده است و دستگاه‌های اجرایی شهرستان و یا هر نهاد حمایتی به هر اندازه‌ای که درخواست زمین داشته باشند می‌توانیم تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد راه و شهرسازی در واگذاری زمین جهت مسکن رویکرد درآمدی نیست و همه زمین‌ها به‌صورت رایگان واگذار می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از هدف‌های اصلی واگذاری زمین توسط راه و شهرسازی متعادل کردن قیمت زمین و مسکن در شهرستان است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400120100183
  • خبرنگار :