سایت ۱۷ هکتاری گمرک مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افتتاح شد

سایت ۱۷ هکتاری گمرک مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرگ ایران افتتاح شد.

رضا راستی، مدیر کل دفتر نظارت بر ترانزیت جمهوری اسلامی ایران، امروز پنج شنبه ۲۸ بهمن در این افتتاحیه گفت: امسال در کشور ده میلیون تُن ترانزیت انجام شده که ۷۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مرز ماهیرود از فعال‌ترین مرزهای کشور است که طی رایزنی‌های انجام شده، اقلام ترانزیتی را از ماهیرود افزایش دادیم تا بتوانیم از ظرفیت استان استفاده کنیم.

وی گفت: این نوید را به خراسان جنوبی می‌دهیم که دیگر هیچ محدودیت ترانزیتی در مرز ماهیرود نخواهیم داشت.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی هم گفت: سایت ۱۷ هکتاری گمرک استان با زیربنای پنج هزار و ۲۴۰ متر مربع دارای ساختمان اداری و انبارهای مسقف است.

حسن رحیمی‌زاده افزود: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه هزینه شده است و زمینه اشتغال برای شرکت‌های خصوصی هم با افتتاح این سایت فراهم می‌شود.

به گفته وی این سایت می‌تواند نقش چشمگیری در افزایش گمرکات خراسان جنوبی داشته باشد.

سرپرست فرمانداری بیرجند هم گفت: ما معتقدیم خراسان جنوبی یکی از محورهای توسعه تجارت در شرق کشور است و ظرفیت‌های زیادی دارد که گمرک هم به عنوان بازوی قوی در حوزه تجارت اگر نقش خود را به‌خوبی ایفا کند می‌تواند به رونق اقتصاد و تولید کمک کند.

علی فاضلی‌فرد افزود: یکی از ظرفیت‌های خراسان جنوبی همجواری با کشور افغانستان و دیگری قرار گرفتن در جاده ابریشم و کریدور شمال به جنوب است.

وی گفت: امید است با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی و زیرساخت‌های فراهم شده شاهد آینده خوب و درخشانی برای استان باشیم.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400112821852
  • خبرنگار :