انتخابات مجلس دانش‌آموزی در کرمانشاه

یک مسئول: مجلس دانش‌آموزی تمرینی برای آماده شدن دانش‌آموزان برای ورود به اجتماع است

مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی در استان خبر داد.

 رضا محمدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه پروسه انتخاب اعضای مجلس دانش آموزی از هفته اول بهمن برگزار شد، گفت: در این انتخابات 25 دانش آموز دختر و 25 دانش‌آموز پسر در سطح مناطق 24 گانه آموزش و پرورش استان(ناحیه سه شهر کرمانشاه به دلیل جمعیت بالای دانش‌آموزی دو نفر سهمیه داشت) بعنوان اعضای مجلس دانش آموزی انتخاب شدند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی، گفت: این انتخابات امروز(27 بهمن) به صورت همزمان با سراسر کشور، به شکل مجازی برگزار شد.

مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: اعضای مجلس دانش آموزی در انتخابات امروز، 10 عضو هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی استان- پنج دانش آموزان دختر و پنج دانش آموز پسر- را انتخاب کردند که همگی این افراد مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان خواهند شد.

وی ادامه داد: نفرات اول و دوم شامل رئیس و نایب رئیس مجلس دانش‌آموزی استان برای دخترها و پسرها راهی مجلس دانش‌آموزی کشوری نیز می شوند.

وی در ادامه انتخابات مجلس دانش آموزی را تمرینی برای آماده‌تر دانش آموزان برای ورود به اجتماع برشمرد و افزود: حضور دانش آموزان در مجلس دانش آموزی  سبب خواهد شد آنها مسئولیت پذیر بار آمده و  قدرت پذیرش مسوولیت‌های بزرگتر را در آینده داشته باشند.

محمدی با تاکید بر اینکه باید دانش آموزان را در اداره امور مدرسه دخالت دهیم، گفت:  حضور پررنگ دانش‌آموزان در اداره  امور مدرسه، مدارس را فعال تر و پویاتر خواهد کرد.

در انتخابات هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی استان در بخش پسران "امیرمحمد کریمی" از ناحیه یک شهر کرمانشاه، "کسری فرهادی"از ناحیه دو شهر کرمانشاه، "امیررضا صفری" از شهرستان سرپلذهاب،"محمدامین سلیمانی" از شهرستان هرسین و "محمدحسن دارنهال" از ناحیه سه شهر کرمانشاه به عنوان اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی استان انتخاب شدند که دو نفر اول راهی مجلس دانش‌آموزی کشوری می شوند.


 در بخش دختران نیز "لعیا مظفری‌پور" از شهرستان گیلانغرب،"لاوین صیدی" از ناحیه یک شهر کرمانشاه،"مریم جانی" و "ژینا صدیقی" از ناحیه سه شهرکرمانشاه و "الناز پرور" از شهرستان قصرشیرین به عنوان اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی استان انتخاب شدند که از این افراد نیز دو نفر اول راهی مجلس دانش‌آموزی کشوری می شوند.

انتهای پیام
 

  • چهارشنبه/ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400112721080
  • خبرنگار : 50180