دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان جنوبی مطرح کرد:

از سه برابر شدن بستری کرونایی‌ها تا تلفات بیشتر در میان واکسن‌نزده‌ها

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: موارد بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان نسبت به هفته اول بهمن جاری بیش از سه برابر شده و آمارها نشان می‌دهد فوتی‌های ناشی از کرونا در میان افرادی است که واکسیناسیون خود را به طور کامل انجام نداده‌اند.

غلامرضا شریف‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متوسط روزانه موارد مثبت ابتلا به کرونا در هفته اول بهمن ۲۵۷ نفر بود که هفته گذشته به ۹۰۱ نفر رسید و رشد ۲.۵ برابری دارد.

وی بیان کرد: متوسط موارد بستری کرونا مثبت در هفته اول بهمن ماه ۲۲ نفر بوده که با افزایش ۳۲۲ درصدی به ۹۳ نفر در هفته گذشته رسیده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: متوسط روزانه بستری بیماران با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان از ۷۵ نفر در هفته اول بهمن با افزایش ۱۵۹ درصدی به حدود ۲۰۰ نفر رسیده است.

وی افزود: با افزایش بستری‌ها، احتمال افزایش فوت ناشی از کرونا هم وجود دارد و متوسط فوتی‌های کرونایی خراسان جنوبی در هفته اول بهمن‌ چهار نفر بود که هفته گذشته به ۱۶ نفر رسید و ۳۰۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: سویه اُمیکرون تمرکز بیشتری بر افراد زیر ۲۰ سال دارد به‌طوری که طبق آمارها بیش از ۱۹ درصد موارد مثبت جدید در این گروه سنی هستند در حالی که این آمار در سویه‌های گذشته پنج درصد بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی تصریح کرد: بیماران بدحال غالبا واکسیناسیون ناقص انجام داده‌اند و در بررسی که هفته گذشته نسبت به آمار فوتی در استان انجام شد فقط یک نفر واکسیناسیون کامل داشته که آن هم با توجه به بیماری سرطان فوت کرده است.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد فوتی‌های ناشی از کرونا در میان افرادی است که واکسیناسیون خود را به طور کامل انجام نداده‌اند، اظهار کرد: ۸۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان دُز اول واکسن کرونا و ۸۰ درصد نیز دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400112620394
  • خبرنگار :