رئیس شورا شهر:

برای اظهار نظر درخصوص بودجه 1401 شهرداری اراک هنوز زود است

رییس شورای شهر اراک گفت: بودجه 1401 شهرداری اراک هنوز در حال بررسی است.

وحید میرنظامی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص بررسی بودجه 1401 شهرداری اراک با اشاره به اینکه بودجه در حال رسیدگی است، اظهار کرد: شورای شهر تا اوایل اسفندماه فرصت دارد که بودجه را مورد بررسی قرار دارد و در حال حاضر نیز کارشناسان شهرداری در حال ارائه طرح توجیهی متناسب با اهداف مدنظر هستند، مباحث مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد تا تراز بودجه در این بررسی ها کنکاش و ارزیابی شود.

وی با تاکید بر اینکه بودجه شهرداری باید بودجه ای تراز باشد تا در طول سال دچار گرفتاری نشویم، افزود: در حال حاضر برای اعلام نظر درخصوص خوب یا بد بودن بودجه، نقاط قوت و ضعف و ... آن زود است قطعا با بررسی دقیق، نتیجه را رسانه ای خواهیم کرد.

میرنظامی در خصوص رویکرد شورای ششم شهر اراک به بودجه شهرداری بیان کرد: شورا طبق آنچه در ابتدای شروع به کار خود اعلام کرد، رویکردی فرهنگی، اجتماعی دارد، این شورا در شرایط کنونی مباحث زیست محیطی و فرهنگی را در بودجه اولویت کار خود قرار می دهد.

وی گفت: از نظر پارلمان محلی، اراک نیاز به رشد و ارتقای سرمایه اجتماعی، نشاط اجتماعی و توسعه اماکن تفریحی و فضای سبز دارد. با توجه به یافته های پژوهشی، متاسفانه اراک در شاخص های مذکور وضعیت مناسبی ندارد و از طرفی طبق شرایط آب و هوایی نامطلوب و آلودگی هوا، شورا مباحث فرهنگی و زیست محیطی را در اولویت کار خود قرار داده است تا براساس بودجه کار پیش برود.

رییس شورای شهر اراک تصریح کرد: شورا با نگاه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در پی توسعه پارک های محله ای و اماکن تفریحی است، سه نقطه شهر شامل پارک جنگلی شهید باهنر، دره گردو و بام مستوفی(بام اراک) برای اهداف فرهنگی و تفریحی مدنظر است، البته ساماندهی و تحقق اهداف در این مناطق زمانبر است و نمی توان انتظار داشت ظرف یک سال کار انجام گیرد، ولی تلاش می شود که موضوع تقویت نشاط اجتماعی که نیاز شهر اراک است با توسعه تفرجگاه ها، بوستان ها و فضای سبز محقق شود.

میرنظامی در کنار اولویت های فرهنگی، اتمام پروژه های نیمه تمام نیز با قوت دنبال می شود، چنین نیست که تمامی تمرکز شورا بر مباحث فرهنگی و اجتماعی و زیست محیطی باشد بلکه تلاش می شود که 14 پروژه نیمه تمام شهر نیز با توجه به میزان پیشرفت به سرعت خاتمه یابند.
انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400112519750
  • خبرنگار : 50210