به گزارش ایسنا، واحدیفر در خصوص اختلال در سامانه تهران من توضیحاتی ارائه کرد و گفت: عملیات رزرو طرح ترافیک فرآیندی است که ۷۰ درصد آن توسط سیستم هوش مصنوعی و ۳۰ درصد باقیمانده به دلیل اینکه برخی پلاکها مخدوش هستند و نیاز به بازنگری دارند، توسط نیروی انسانی کنترل میشود.
وی با بیان اینکه نیروی انسانی پس از بازنگری پلاکهای مخدوش اطلاعات خودرو را به مرحله بعد ارجاع میدهد، گفت: با توجه به مشکلی که در تامین نیروی انسانی وجود داشت از ۱۶ تا ۱۹ بهمنماه بحث بروزرسانی اطلاعات با اختلال مواجه شد.
واحدی فر با اشاره به اینکه با پیگیری همکارانم این مشکل حل شد و از ۱۹ دیماه سرعت چکاپراتوری اطلاعات بیشتر شد، اظهار کرد: دوستانمان توانستند تا ۵۰ درصد اطلاعات را بهروزرسانی کنند اما این ۵۰ درصد اطلاعات که به سمت سیستم تهیه صورتحساب ارجاع داده شد، موجب ازدحام شد چرا که ما در حالت عادی هر شب ارسال تراکنش همان روز را انجام میدهیم و وقتی چک اطلاعات گذشته سرعت گرفت این عملیات مباحث فنی ما را با محدودیت مواجه کرد.
وی با بیان اینکه با سرعت گرفتن چکاپراتوری اطلاعات خودروها به مرحلهای رسیدیم که اطلاعات هر سه روز در یک شب پردازش میشد که عملا سبب شد که مباحث فنی با محدودیت مواجه شود، ادامه داد: خوشبختانه طی روزهای اخیر همکاران منابع زیرساختی بانک اطلاعاتی را ارتقا دادند و در حال حاضر مشکل مرتفع شده است و شهروندان به راحتی میتوانند نسبت به رزرو طرح ترافیک اقدام کنند. هرچند که طی چند روز آینده سامانه بروزرسانی خواهد شد.
واحدی فر با بیان اینکه مشکل رزرو طرح ترافیک به دلیل کمبود نیروی انسانی بود، گفت: اگر اطلاعات خودروها به صورت کامل پردازش نشود صدور صورتحساب مبهم خواهد بود و به همین دلیل سعی کردیم هرچه سریعتر مشکل نیروی انسانی را مرتفع کنیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر بروز اختلال موقتی در سامانه تهران من اظهار کرد: از روز یکشنبه سامانه فعال است و اینگونه نیست که به طور کامل مختل باشد.
سرپرست سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه حدود دو میلیون ثبت پلاک انجام میشود که ۳۰ درصد این اطلاعات باید به صورت دستی چک شود، تصریح کرد: حجم زیادی از اطلاعات توسط نیروی انسانی کنترل میشود.
واحدیفر که در یک برنامه تلویزیونی صحبت میکرد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در این مدت اختلال در سامانه تهران من موجب بروز ضرر به برخی شهروندان شد، اظهار کرد: قطعا رضایت شهروندان را به دست میآوریم و این اختلال را جبران میکنیم اما از آنجایی که من باید از معاونتهای مختلف استعلام چگونگی جبران را بگیرم فعلا در این خصوص اظهارنظری نمیکنم.
انتهای پیام