سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان شمالی:

کالای فرهنگی باید تبدیل به قدرت و ثروت شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان شمالی گفت: اقلام فرهنگی از جمله عروسک ها و صنایع دستی منشاء قدرت است که باید بتوانیم از این منابع برای تولید ثروت و قدرت بهره ببریم.

روح الله حسین پور شامگاه یک شنبه ۲۴ بهمن در آئین اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان شمالی، با بیان اینکه عروسک به عنوان یک کالای فرهنگی یک قدرت به شمار می رود، اظهار کرد: عروسک های باربی و بتمن برای آمریکا هم به عنوان اسطوره و یک قدرت نیز به شمار می رود.

وی با بیان اینکه ادبیات و فرهنگ ما هم سرشار از اسطوره هایی است که تولید قدرت می کند، تأکید کرد: ما باید بتوانیم این اسطوره ها را به نماد و این نمادها را به کالاهای فرهنگی تبدیل کنیم.

حسین پور با بیان اینکه ما می توانیم با این کالاهای فرهنگی دنیا را فتح کنیم، افزود: باید همه داشته ها و امکانات ما تبدیل به قدرت شود و اگر در همین جایی که هستیم متوقف شویم، کار چندانی انجام نشده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: اقلام فرهنگی از جمله عروسک ها و صنایع دستی منشاء قدرت است که باید بتوانیم از این منابع برای تولید ثروت و قدرت بهره ببریم.

پوریا زارعی، دبیر دومین جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان شمالی نیز در این اختتامیه این جشنواره  با بیان اینکه در مجموع ۳۰۸ اثر از ۷۱ هنرمند به دبیرخانه این جشنواره رسید، گفت: از این تعداد در بخش «نوشت افزار» ۴۵ اثر، «هدایای فرهنگی» ۲۲۴ اثر و «عروسک» ۳۹ اثر را شامل می شد.

وی با بیان اینکه ۱۶هنرمند عروسک ساز، ۲۰ هنرمند در حوزه نوشت افزار و ۳۵ هنرمند در بخش هدایای فرهنگی شرکت کرده بودند، افزود: هنرمندان شهرستان‌های گرمه، بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج و راز در این دوره از جشنواره حضور یافتند.

آئین اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان شمالی که در محل تالار شمس بجنورد برگزار شده بود، با معرفی برگزیدگان بخش های «نوشت افزار»، «هدایای فرهنگی» و «عروسک» پایان یافت.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400112419324
  • خبرنگار :