مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

نوع نگاه به کار یکی از گرفتاری‌های اصلی جامعه ماست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: نوع نگاه به کار یکی از گرفتاری‌های اصلی جامعه ماست.

علی آشتاب در سی‌و سومین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید و تجلیل از کارفرمای سلامت‌محور بهبهان و خانه بهداشت برتر استانی که در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره در طول ۳۲ مرحله‌ای که برگزار شده در راستای ارتقای سطح سلامت واحدهای تولیدی و صیانت از نیروی انسانی بوده است.  

وی بیان کرد: با ایجاد خانه‌های بهداشت و حضور بهبهان‌ها همواره با موضوع آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت در راستای صیانت از نیروی کار از سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده  و در این راستا شاهد کاهش حوادث در بنگاه‌های تولیدی هستیم.

 در استان شاهد کاهش ۲۵ درصدی آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار هستیم‌

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: خوشبختانه  در استان شاهد کاهش ۲۵ درصدی آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار هستیم.

آشتاب یکی از نیازهای اصلی جامعه را گرایش جوانان به کارآفرینی دانست و با بیان اینکه بهترین راه رسیدن به این امر الگوپذیری از کارآفرینان و افراد موفق در بخش‌های کارگری و کارفرمایی است، افزود: نوع نگاه به کار یکی از گرفتاری‌های اصلی جامعه ماست و باید این نگاه پشت‌میزی و حضور در دستگاه‌های دولتی تغییر دهیم و با تقویت کارآفرینی و ترویج آن در جامعه شاهد تغییر این نگرش باشیم.

لرستان قطب تولید داروهای دامی و انسانی است

وی در ادامه با بیان اینکه لرستان قطب تولید داروهای دامی و انسانی است، گفت: داروسازی اکسیر بروجرد هرسال تولیدی جدید دارد و اخیرا نیز دارویی را تولید کرده که منجر به قطع وابستگی کشور به خارج برای تامین این دارو  شده‌ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: باید فضای کار در استان آرام، سالم و مناسب معرفی شود تا سبب جذب و جلب دیگران شویم.  

آشتاب بیان کرد: لرستان دارای ظرفیت خوبی در حوزه زنان است و بیش از ۵۰۰ تعاونی در استان را بانوان مدیریت می‌کنند.

ابداع، اختراع، نوآوری و حرکت در مسیر رشد نیاز مبرم واحدهای تولیدی است

وی افزود: ابداع، اختراع، نوآوری و حرکت در مسیر رشد نیاز مبرم واحدهای تولیدی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه فضای کار سالم و توام با نوآوری ضرورت دارد، اضافه کرد: کارگر و کارفرما، شرکای اجتماعی ما هستند و نگاه بخشی به هر کدام از آنها باطل است.

آشتاب با بیان اینکه کار را فعالیتی مشروع، قانونی و منجر به درآمد می‌دانیم، اظهار کرد: کارفرمایان باید فضا را برای حضور نیروی کار فراهم تا آنان بتوانند ایده‌های خود را مطرح کنند و خروجی آن منجر به کاهش قیمت تمام شده محصول و افزایش صادرات و کاهش واردات شود.  

وی گفت: به منظور جلوگیری از استفاده از تبعه غیرمجاز با ناجا و در بحث سلامت با علوم پزشکی لرستان همکاری خوبی داریم.

به گزارش ایسنا در این مراسم از واحدهای نمونه، کارگر نمونه، گروه کار نمونه، کارفرمای سلامت محور و بهبهان نمونه با اهدای لوح و تندیس جشنواره تجلیل شدند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400112317843
  • خبرنگار : 50177