امام جمعه موقت بیرجند:

جهاد تبیین و روشنگری، یک فرمان عمومی است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: جهاد تبیین و روشنگری در برابر امپراطوری رسانه‌ای دشمنان قسم‌خورده واجب فوری و اعلام جهاد عمومی توسط مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام محسن مشرفی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که پس از راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن در مسجد جامع المهدی (عج) برگزار شد، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است که هم باید دفاع کنیم و هم وقتی دشمن تهاجم می‌کند به صورت‌های مختلف ما هم تهاجم کنیم زیرا تهاجم دشمن به شکل ترکیبی است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: برای تحقق جهاد تبیین در درجه اول متولیان رسانه‌ها و فضای مجازی و مطبوعات باید دست به کار شوند و در وهله دوم هر کسی که مرکز یا منبری دارد، اهل فکر، کار و اقدام به‌خصوص مسوولان در این خصوص مسوولیت دارند.

خطیب جمعه بیرجند تصریح کرد: دشمن در این سال‌ها تلاش کرده با شیوه‌های مختلف به خانه اول برگردد اما با هر بار تلاش مفتضحانه او با همت و هوشیاری و ‌حضور در صحنه مردم و رهبری امامین انقلاب، قصد شیاطین به سنگ خورده است.

وی افزود: دشمنان انسانیت از ملت غیور ایران ناراحت هستند لذا صف‌آرایی کردند و دست به تهاجم ترکیبی همه‌جانبه در سال‌های اخیر در صحنه اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی زدند که دیکتاتوری رسانه‌ای را به سایر دیکتاتوری‌های خود افزودند.

حجت الاسلام مشرفی گفت: امروز سیاست قطعی رسانه‌های معاند، تحریف و ‌بزک کردن رژیم طاغوتی است، ساواکی که دستش به شکنجه و ‌خون مردم آلوده است را بزک می‌کنند و هرچه می‌توانند چهره انقلاب و امام را با تبلیغات عظیم رسانه‌ای مخدوش و حقایق را کتمان می‌کنند.

وی اظهار داشت: در مقابل از پیشرفت‌ها هیچ نشانه‌ای در این امپراطوری رسانه‌ای دیده نمی‌شود اما اگر نقطه ضعفی باشد آن را ۱۰۰ برابر می‌کنند و به نمایش می‌گذارند ‌زیرا به دنبال این هستند که این نور الهی را با دهان کثیف خود خاموش کنند که در این نقشه ابدا موفق نخواهند شد.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: ملت ایران در این چهار دهه حماسه‌های عظیم و معجزه‌آسایی را در مقابله با فشارها آفرید اما تعبیر رهبری این است که در این جنگ تبلیغاتی هیچ خبری از مجموعه رسانه‌ای کشور نیست و در قبال حرکت آنها حرکت‌های رسانه‌ای ما ناچیز است و در این زمینه‌ واقعا کم‌کاری داریم.

وی با بیان اینکه قرآن کریم تکلیف ما را روشن کرده که از کافران تبعیت نکنید گفت: دشمن با همه ساز و برگ خود وارد جنگ شده و ما هم وظیفه داریم با تمام توان وارد عمل شویم.

حجت الاسلام مشرفی افزود: اکنون وقت این کار است و فردا دیر است لذا حوزه‌های علمیه، دانشگاهیان، فرهنگیان، هنرمندان، فعالان رسانه‌ای، جوانان، مسوولان و آحاد ملت انقلابی به اعلام جهاد فرماندهی معظم کل قوا لبیک بگویند.

وی تاکید کرد: یکی از ضروری‌ترین کارها در زمان حاضر بیان دستاوردها و اثبات کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، کارآمدی یعنی موفقیت در تحقق اهداف با توجه به امکانات و موانعی که وجود دارد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اینجا تعبیر اعجاز برای حفظ انقلاب و پیشرفت‌های چشمگیر بر چهار دهه منطبق است، وقتی در آمار تحریم‌های ملت، جمهوری اسلامی ایران با هزار و ۷۰۰ مورد تحریم از جانب استکبار، رتبه اول را دارد، کشورهای بعدی در رده نصف آمار به پایین هستند اما در موفقیت‌ها در رده اول دنیا و منطقه قرار دارد که دلیل کارآمدی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی به همت والای مردم با ایمان، آگاه و انقلابی رقم خورد و این مردم با تعالیم قرآن و اهل بیت و روحیه عدالت‌خواهانه، حکومت ظلم و ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند و ‌به قدرت شرق و غرب، کمونیست و لیبرالیسم "نه" بزرگ گفتند همچنین حاکمیت ایران اسلامی را پذیرفتند، در راه تحقق آن ایستادگی و دست جبهه استعمار را از کشور کوتاه کردند.

مشرفی گفت: این ملت فرهنگ ناب اسلامی و انقلابی را به کشورهای دنیا صادر کرد و پای عدالت خود را بر گلوی سیری‌ناپذیر دنیاپرستان فشرد و نفس دشمن را به شماره انداخته است.

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400112217379
  • خبرنگار :