فتانه توحیدی روز گذشته (۲۱ بهمنماه) در رویداد استارتاپی اینوتکس که در سالن علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه اینوتکس نمایشگاه فناوری و نوآوری است، اظهار کرد: زمانی که از اقتصاد دیجیتال صحبت میشود، سرعت بالا و رشد کسب و کارهای نوآورانه و فناوریمحور در یک بازه زمانی کوتاه، از جمله وجه تمایز اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای استارتاپی و دیجیتال است.
وی با بیان اینکه اگر چابکی و زمان کوتاهی که صرف راهاندازی کسب و کارهای دیجیتال میشود را محور توجه قرار ندهیم، به زودی محکوم به زوال خواهند بود، افزود: زمانی که صحبت از الکترونیکی شدن میشود، منظور ابزارهای الکترونیکی مبتنی بر روشهای سنتی بود، ولی دیجیتالی شدن به منظور جایگزینی فرآیندها و روشهای دیجیتالی به جای روشهای سنتی بازار است.
این مسئول تصریح کرد: تصمیمگیری در حوزه فنآوری و نوآوری، نوعی استراتژیک است که در صورت توجه نکردن به آن، میتواند موجب هدر رفتن منابع، زمان و انگیزه نیروهای دانشمحور شود.
مشاور مدیرعامل پستبانک ایران با بیان اینکه پستبانک ایران به عنوان رفیق و همراه در کنار شرکتهای دانشبنیان و استارتآپ حضور خواهد داشت، گفت: پستبانک ایران به عنوان حامی اینوتکس نقش بسیار فعال و خوبی را سال گذشته ایفا کرد و با تکیه بر سه رکن اصلی سرمایهگذاری، جهتدهی کسب و کارها و هموار کردن مسیر ورود کسب و کارها به بازار، به عنوان حامی طلایی اینوتکس مطرح شد.
توحیدی با بیان اینکه پستبانک ایران به عنوان بانک دولتی با حمایت مالی و تامین زیرساختهای فنی، همراه شرکتهای دانشبنیان و استارتآپی خواهد بود، اظهار کرد: در حوزه حمایت مالی، امروز پستبانک ایران مبتنی بر زیرساخت بانکداری باز به آسانی قادر است در راستای حرکت به سوی اقتصاد دیجیتال، خدمات بانکداری دیجیتال را به مشتریان ارائه کرده و با استفاده از APIهای بانکی، به فینتکها و لندتکها خدمات دهد.
وی با بیان اینکه امروز لازم است که استارتاپها علاوه بر تمرکز بر بخشهای فنی، تسلط لازم بر مطالعات اقتصادی مالی و توسعه بازار و مسائل حقوقی نیز داشته باشند، خاطرنشان کرد: ارزشگذاری دقیق یک استارتاپ نیازمند دانش، تخصص و تجربه برای در نظر گرفتن همه جوانب درونی استارتاپ، حوزه فعالیت آن، وضعیت کلان اقتصادی و غیره است و اهم مواردی که در ارزیابی طرحها باید مورد توجه قرار گیرد، شناسایی ذینفعان پروژه، تعیین دقیق شاخصهای ارزیابی، ظرفیت و نیاز بازار، انتخاب تکنولوژی بهینه مناسب پیادهسازی طرح، هزینه لازم برای اجرا و محل تامین مالی آن است.
انتهای رپرتاژ آگهی