مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

مراجعه روزانه ۴۰۰۰ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز سرپایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد 

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز منتخب و سرپایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه مراجعه می‌کنند.

دکتر محمد حسن درخشان با اشاره به اینکه در دو هفته اخیر میزان مراجعات مردمی و موارد مثبت کرونا افزایش قابل توجهی یافته است، خاطرنشان کرد: از افراد مراجعه کننده تست پی‌سی‌آر گرفته می‌شود که ۵۰ تا ۵۵ درصد این تست‌ها مثبت است.

وی با اشاره به اینکه عمده بیماران، سرپایی هستند و نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی ندارند، گفت: ۳۸ درمانگاه بخش خصوصی نیز مجوز انجام تست رپید را دریافت کردند که بعد از ثبت در سامانه، مراقبت‌های لازم برای بیمار انجام می‌شود تا کارشناسان بهداشت بتوانند بیماران را رهگیری و پیگیری کنند.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۹ درمانگاه و مرکز منتخب شبانه‌روزی نیز ویژه بیماران کرونا در نظر گرفته شده است تا به بیماران در تمام ساعات شبانه روز ارائه خدمت کنند، گفت: البته بیشتر مراجعات مردمی در دو شیفت صبح و عصر است و موارد اندکی در شیفت شب مراجعه دارند.

درخشان با بیان اینکه میزان سرایت سویه اومیکرون ۱۰ تا ۲۵ برابر دلتا گزارش شده است، گفت: اگر در یک خانواده یک نفر مثبت باشد و در مراسم دورهمی شرکت کند تمام افراد آن مهمانی یا دورهمی مبتلا می‌شوند و در این میان خطر اصلی برای سالمندان، بیماران زمینه‌ای، مادران باردار و افرادی است که واکسیناسیون خود را تکمیل نکردند یا دوز سوم را دریافت نکردند، است.

وی با بیان اینکه سالمندان و مادران باردار و بیماران زمینه‌ای باید در قرنطینه معکوس به سر برند، گفت: افراد دارای علامت نیز تا بهبودی کامل باید در قرنطینه باشند تا افراد بیشتری را مبتلا نکنند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، درخشان تاکید کرد: رکن اصلی جلوگیری از سرایت بیشتر بیماری در خانه ماندن، پرهیز از دورهمی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از گردش بدون علت در بازارها و معابر است .

وی گفت: واکسیناسیون نیز تاثیر بسیار زیادی در کاهش خطر بیماری و جلوگیری از وخامت حال بیماران دارد و  همانطور که گزارش شده است بیش از ۹۰ درصد مرگ ومیر ناشی از کرونا در افرادی رخ داده که واکسیناسیون خود را انجام نداده یا تکمیل نکرده‌اند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400112015616
  • خبرنگار : 50071