دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی در زنجان

سرپرست پلیس فتای استان زنجان گفت: عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان زنجانی دستگیر شد.

سرهنگ سیداحمد موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برابر وصول شکوائیه یکی از شهروندان زنجانی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، موضوع برای شناسایی و دستگیری عاملان جرم در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و به‌کارگیری شگردهای خاص پلیسی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی، دستگیر و به پلیس فتای استان زنجان منتقل شد.

سرپرست پلیس فتای استان زنجان گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر هرگونه بزه‌ارتکابی می‌شد اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان، به جرم خود اعتراف کرد. متهم از دوستان نزدیک شاکی بوده و با سوء‌استفاده از اعتماد او با مراجعه به دستگاه خودپرداز و دریافت وجه از کارت مال‌باخته، اقدام به تغییر رمز دوم اینترنتی کارت بانکی کرده و با دست‌یابی به اطلاعات کارت بانکی در فرصت مناسب طی چند مرحله به صورت غیرمجاز برداشت کرده است.

موسوی با بیان اینکه سهل‌انگاری در حفظ و نگه‌داری اطلاعات حساب بانکی از مهم‌ترین دلایل برداشت‌های غیرمجاز است، اظهار کرد: کاربران در حفظ و نگه‌داری اطلاعات کارت بانکی خود کوشا بوده و از قرار دادن کارت بانکی و اطلاعات آن در اختیار دیگران خودداری کنند.

وی با اشاره به معرفی متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی، از مردم خواست تا سرویس پیامک حساب بانکی‌شان را فعال کنند تا در صورت برداشت غیرمجاز و یا هرگونه سوءاستفاده احتمالی، سریعاً از موضوع مطلع شوند.

سرپرست پلیس فتای استان زنجان خاطر نشان کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400111611808
  • خبرنگار : 50295