امام جمعە سنندج اهانت بە عبدالقادرگیلانی را محکوم کرد

امام جمعە شهر سنندج اهانت بە ساحت مقدس بلندترین اولیای پیامبر کە مرکز علم و عرفان و معنویت بودە است را محکوم کرد.

ماموستا فایق رستمی امروز (۱٥بهمن) در خطبە نماز جمعە شهر سنندج شهادت سرهنگ رنجبر از افسران و بزرگ‌مردان نیروی انتظامی شهر فارس را تسلیت گفت و اظهار کرد: نیروهای انتظامی و آگاهی، برقرار کنندە امنیت در جامعە هستند کە بزرگترین نعمت خداوند است جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

وی عنوان کرد: هرگونه اهانت و توهین بە ساحت مقدس بلندترین اولیای پیامبر کە عبارت است از عبدالقادر گیلانی، آن مقام بلندپایە کە مرکز علم و عرفان و معنویت بودە است، بە راستی عملی زشت و ناشایستە است.

ماموستا رستمی افزود: ما و همە مردم کردستان و اهل ایمان‌داران چنین توهینی را بە شدت محکوم می‌کنیم و باید عاملان این کار بە بە خاطر عمل زشت و ناروای خود از مردم کردستان معذرت‌خواهی کنند.


وی ادامە داد: زمانی کە پروردگار نام رسول اللە (ص) را در کنار نام خود قرار داد، "وَرَفَعْنَا لَکَ ذِکْرَکَ" و اینگونە نام نیکوی او را بلند کرد، و درجە اولیا را بلند کرد، هیچکس قادر بە پایین آوردن این درجە و مقام نخواهد بود.

ماموستا فایق رستمی در ادامە سخنان خود گفت: خدای بزرگ وقتی کە نور را در این کرە خاکی قرار داد، کسی قادر بە خاموش کردن آن نیست.

وی اضافە کرد: در حدیث قدسی آمدە است، هر انسانی کە دل یکی از دوستداران پروردگار را عاجز کند خدای متعال با او اعلان جنگ می‌کند و چە کسی می‌تواند در برابر خدا کە با او اعلان جنگ کردە است دوام بیاورد.

ماموستا فایق رستمی خاطرنشان کرد: دو طریقە نقشبندی و قادری که در طول تاریخ صدها سال است کە بە جامعە بشریت خدمت می‌کنند بە راستی مایە تقدیر هستند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400111511412
  • خبرنگار : 50294

برچسب‌ها