بختیاری‌ها از شاپور بختیار در ۲۰ بهمن تبری جستند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: بختیاری‌های استان در ۲۰ بهمن‌ماه با امام (ره) اعلام بیعت کردند، در حقیقت بختیاری‌ها از یک وصله ناجور یعنی شاپور بختیاری، تبری جستند و اکنون درخواست دیدار با مقام معظم رهبری را دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۱۵ بهمن‌ماه در خطبه‌های نخست نماز جمعه شهرکرد با اشاره به سوره ابراهیم، اظهار کرد: در این سوره، توحید ربوبی مطرح و مدنظر است و باید توحید ربوبی را از این آیات، برداشت کرد.

وی با بیان اینکه داشتن نگاه توحیدی در تمامی مراحل زندگی مهم است، افزود: همه امور، تحت ربوبیت پروردگار متعال بوده، البته رب، معنای گسترده و وسیعی دارد و مالک حقیقی در عالم، پروردگار جهانیان است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برخی نمی‌خواهند مالکیت پروردگار را بپذیرند، طبیعی است که این افراد، کفرورزیده و نتیجه عمل این افراد، منجر به عذاب می‌شود، اگر انسان، خود را تحت ربوبیت پروردگار نبیند، نشان‌دهنده دور شدن از باور توحیدی است، بنابراین انسان باید مراقب باشد، خوبان عالم، بنده پروردگار شده و همین امر، رستگاری آنان را رقم می‌زند.

نکونام در ادامه با اشاره به آیه ۱۵ سوره اسرا، اظهار کرد: هرکسی مسئول امور خودش است و هرچه انسان بتواند در این دنیا توشه بردارد، منفعت کسب کرده است.

وی ادامه داد: برای ایمان، باور، اخلاص، بندگی و درست زندگی کردن باید زمینه را فراهم کرد، نباید اجازه داد که عمر ما را شیطان هدایت کند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آغاز ماه رجب، تصریح کرد: خوشا به سعادت کسانی که برای ماه رجب، احترام قائل شدند، اگر این ماه و ماه شعبان قدر دانسته شود، انسان لایق مهمانی در ماه رمضان خواهد شد و قله ماه رمضان، لیله‌القدر است.

وی با اشاره به شهادت امام هادی، ادامه داد: گنجینه با عظمت به‌جای مانده از این امام همام، زیارت جامعه کبیره است که به فرموده امام خمینی (ره) بهتر است هر روز این زیارت خوانده شود.

نکونام به دهه مبارک فجر اشاره و بیان کرد: انقلاب به فضل پروردگار به ثمر نشست و دشمنان با انواع سلاح‌ها و قدرت‌ها نتوانستند آن را نابود کنند، با نبود توازن‌ها کشور بر دشمن غلبه کرد، به‌طوری که بعد از ۴۳ سال، باوجود نبود توازن‌ها، انقلاب با قدرت به پیش می‌رود و ضعف دشمن خود را نشان داده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: وعده پرورگار این است که اگر او را یاری کنید، شما را یاری خواهد کرد، باید دانست که مشکلات و درگیری‌ها با دشمن همواره وجود دارد و هیچ انقلابی بدون درگیری پیشرفت نکرده است.

وی با بیان اینکه کسی که جهاد کند، عزیز می‌شود، ادامه داد: این امر، وعده خداوند است‌، دشمن شبهه و مغالطه ایجاد می‌کند و برخی از ضعیف‌النفس‌ها، مسائل را به‌گونه‌ای دیگر جلوه می‌دهند، اما ایران مستقل و با عزت حرکت می‌کند.

نکونام با بیان اینکه انقلاب، فجر مبارک و حقیقت راه انبیا است، گفت: راه انبیا، بهشت را در مسیر انسان قرار داده و رستگاری را رقم می‌زند، مبادا القائات شوم و شیطانی در نگاه‌ها تزلزل ایجاد کند، دهه فجر، دهه بررسی حقیقت و رسیدن به واقعیت است و در این مسیر، ثبات قدم، تقویت اراده و ایستادگی حرف نخست را می‌زند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد یادآور شد: همافران کشور در ۱۹ بهمن و بختیاری‌های استان با امام (ره) اعلام بیعت کردند، در حقیقت بختیاری‌ها از یک وصله ناجور یعنی شاپور بختیاری، تبری جستند و بختیاری‌های استان درخواست دیدار با مقام معظم رهبری را دارند.

وی در پایان با اشاره به رحلت عالم ربانی، صافی گلپایگانی، بیان کرد: این مرد، آیت عظمایی برای پروردگار بود و نعماتی از جمله داشتن حافظه قوی داشت، کتابی توسط ایشان درباره مهدویت نوشته شده که به گفته وی، برکات بی‌نظیری برای زندگیشان به ارمغان داشت.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400111511356
  • خبرنگار : 50343