حجره طلبگی امام راحل در اراک گلباران شد

همزمان با فرا رسیدن ۱۲ بهمن، سالروز ورود تاریخی امام راحل به کشور، حجره طلبگی ایشان در حوزه علیمه امام خمینی اراک گلباران شد.

امیر هادی فرماندار اراک روز سه شنبه ۱۲ بهمن‌ماه در مراسم گلباران کردن حجره امام راحل در حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک اظهار کرد: فضای این حجره به‌خوبی نشاندهنده علت انقلاب است و برای کارگزاران انقلاب اسلامی درس بزرگی است. انقلاب اسلامی در واقع برگرفته از نهضت عظیمی به‌ نام نهضت حسینی است و رمز ماندگاری و موفقیت انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون پیروی از خط مشی نهضت حسینی بوده است.

وی اضافه کرد: بسیار خرسندیم از اینکه دیار آفتاب زادگاه بنیان‌گذار انقلابی است که در راستای نهضت انبیا و اولیای الهی شکل گرفته است و تاثیرات بزرگ آن از چارچوب این مرز و بوم خارج شده و در کشورهایی نظیر یمن،  سوریه،  پاکستان،  افغانستان و لبنان نمود پیدا کرده است. علاقه و تعصب در تمامی جهان نسبت به رهبر کبیر انقلاب وجود دارد و ابعاد متنوع این انقلاب در حوزه‌های مختلف برای آزادی‌خواهان الهام بخش است.

وی عنوان کرد: روزگاری برداشتن حجاب از زنان نماد روشنفکری محسوب می‌شد و بیش از ۲۵۰ تفسیر نادرست قرآن در کشور جهت منحرف کردن اذهان عمومی از مسیر انبیا و اولیای الهی وجود داشت و نهج البلاغه در این کشور شیعی ممنوع النشر بود ولی امروز ما پرچمدار نظامی هستیم که وحدت ملی،  استقلال و دموکراسی را در کشور بوجود آورد و هزاران شهید برای به ثمر رسیدن این انقلاب جان خود را فدا کردند.

هادی ضمن اشاره به اینکه انقلاب اسلامی میراثی است که از ابتدای عالم برای آن تلاش شده است، تاکید کرد: کم‌کاری ما خدمت‌گزاران، خیانت به تمامی انسان های شریف از ابتدای عالم است و همه ما لازم است با توجه به این امر مهم در تبعیت از رهبر و ولایت‌مداری و انجام وظایف خود به‌خوبی عمل کرده و پس از چند سال پست خود را با سرافکندگی تحویل به فرد دیگری ندهیم.

علیرضا کریمی شهردار اراک نیز اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی تصور بعیدی در ۴۰ سال گذشته بود که با دست الهی و جلوه اراده الهی محقق شد.  ۲۲ بهمن‌ماه و پیروزی انقلاب اول مردم ایران در حقیقت عملیات بیرون راندن مستکبرین و دژخیمانی بود که برخلاف سنت‌های الهی بر دین سلطه یافته بودند و مانع توسعه دین الهی شده بودند، به لطف خداوند نور الهی بر وضعیت آنروز جامعه غلبه کرد و خداوند با دستان خود به تنبیه دژخیمان پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی جلوه ید الهی است، ادامه داد: در انقلاب اول و دوم مردم ایران اراده خود را برای دفع شر و استکبار جهانی بسیج کردند و سالهاست که در جریان انقلاب دوم مقابل تمامی ترفندهای دشمنان که جهت از پا درآوردن آنها طراحی شده ایستادگی کردند، در حالی که این ترفندها و سرمایه‌گذاری‌ها برای از بین بردن هر تمدن و جنبشی کافی بود.

کریمی خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای جامعه مبارزه با نفس و جهاد با نفس است، در حقیقت جهاد اصغر و اکبر در جامعه زمانی محقق می‌شود که متلبس به لباس تقوا باشیم و در واقع مبارزه با نفس کاری است که مردم ایران در انقلاب سوم باید به انجام برسانند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) نیز در این مراسم گفت: واقعیت وضعیت کشور در زمان پهلوی کتمان‌شدنی نیست،  کشور ما در آن زمان علیرغم ثروت بسیار، امکاناتی نداشت و ظاهر شهرها مانند روستا بود و حتی در منازل شهری حمامی وجود نداشت.  فقر بر اکثریت جامعه حاکم بود و حتی مهندسین و پزشکان و نیروهای صنایع و بیمارستان‌ها متعلق به کشورهای دیگر بودند.

حجت‌الاسلام میرمهدی افزود: پیشرفت‌های بدست آمده در انقلاب را نباید نادیده گرفت و نباید نسبت به انقلاب بی انصاف بود، ارزش‌ها، زحمات و نعمات انقلاب انکار شدنی نیست. عزت و عظمت این است که هیچ کشوری توان تعرض به کشور ما را ندارد و امید است با روی کار آمدن نیروهای انقلابی شاهد عملی شدن وعده‌ها و رفع مشکلات کشور باشیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب، بیان کرد: خیزش مردم انقلابی در جریان انقلاب نشان‌دهنده تبعیت از رهبر و مرجع بزرگی است که بر اساس وظیفه شرعی شکل گرفت. برخی شبهه دارند که اگر انقلاب صورت نمی‌گرفت اوضاع اقتصادی بهتر از امروز بود در حالیکه چنین نیست. تاریخ قبل از انقلاب تاریخ دوری نیست و قابل استناد و تحقیق است و همه بر اوضاع آن روز جامعه به‌خوبی واقفند،  کشور شیعیان علی(ع) در آنزمان تبدیل به جزیره ثباتی برای مستکبرین شده بود.

میرمهدی توضیح داد:  پیروی از امام خمینی(ره) تکلیف ما بود و ما به وطیفه شرعی خود عمل کردیم و مفتخریم که جلوی قلدری مستکبرین را گرفته و موی دماغ آنها شدیم و در ادامه نیز نیز تبعیت از ولایت فقیه و انجام وظایف، از تکالیف شرعی ماست.

انتهای‌پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400111209120
  • خبرنگار :