در مراسم تودیع و معارفه سه مدیر وزارت کشور عنوان شد

انجام خدمات مکانیزه و ایجاد سامانه‌ برای خدمات رسانی به اتباع خارجی از اولویت‌های وزارت کشور

تودیع و معارفه مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، مدیرکل انتظامی وزارت کشور و دبیر ستاد اربعین کشور امروز دوشنبه با حضور معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در مراسم تودیع و معارفه سه مدیر وزارت کشور ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر گفت: ما در برهه ای مشغول خدمت هستیم که این خدمت آرزوی همه آزادمردان، مجاهدان و فداکاران راه دین، استقلال و آزادی بوده لذا خداوند بالاترین روزی و توفیقی که به ما اعطا کرده تنفس در چنین محیط و خدمت به چنین نظامی است.

وی افزود: بیش از ۲۳۰ هزار شهید والامقام با درک درست از چنین نظامی هستی خود را نثار کردند و خانواده های معزز شهدا با درک بالایی بعضا سه یا چهار شهید تقدیم نظام کردند و بارها ابراز کردند که اگر فرزندان دیگری نیز داشتند فدای چنین نظامی می‌کردند.

میراحمدی ادامه داد: توفیق بزرگی برای یکایک ما در هر کجایی که هستیم فراهم شده تا صادقانه برای این نظام بی وقفه کار کنیم و خدمت کنیم. ان‌شاءالله خداوند به ما توفیق دهد تا زمانی که هستیم بی وقفه تلاش و خدمت کنیم و ثمره آن توشه آخرت ما باشد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با تأکید بر اینکه انتخاب مدیران در مجموعه وزارت کشور با در نظر گرفتن دو بُعد انقلابی و مردمی بودن و بُعد دیگر کارآمدی و ویژگی های تخصصی است، افزود: با مشورت هایی که انجام شد نهایتا با حکم وزیر کشور، آقای رضادوست به عنوان مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور انتخاب شدند. تعداد مهاجرین ساکن در کشور ما بعضا به اندازه جمعیت برخی از کشورهاست، لذا از امروز مسئولیت اتباع بر عهده آقای رضادوست است و انتظار وزیر کشور ساماندهی و ارائه خدمات همراه با تکریم است. شخص رئیس جمهور نیز به دنبال تحول در این حوزه هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به انتصاب دبیر ستاد اربعین کشور نیز اشاره کرد و افزود: در مورد موضوع اربعین دو سال است که به دلیل شیوع کروناویروس این حماسه دچار افول شده اما در سال ۹۸ حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از زائرین با مدیریت ستاد اربعین در این راهپیمایی حضور پیدا کردند. این مسئولیت امروز به آقای باقری سپرده شده که فردی ارزشی و باتقوا هستند. برای ایشان آرزوی موفقیت در این جایگاه داریم.

میراحمدی در بخش دیگری از صحبت های خود به معارفه محمدرضا مقیمی به عنوان مدیرکل انتظامی وزارت کشور اشاره کرد و افزود: از زمانی که در معاونت امنیتی مشغول به کار شدم به این نتیجه رسیدم که یکی از فرماندهان برجسته نیروی انتظامی به عنوان مدیرکل این مجموعه انتخاب شود که با مشورت فرماندهی انتظامی از همان ابتدا اعلام کردم که نظر ما سردار مقیمی است. ایشان در پلیس اقتصادی بسیار خوش درخشیدند و کارنامه بسیار خوبی داشتند و هر کجا که بودند مدیری موفق بودند.

معاون امنیتی وزارت کشور افزود: با هدف تحول همه جانبه در این اداره کل، ایشان انتخاب شدند تا پشتیبان و تسهیل کننده کلیه مأموریت های نیروی انتظامی در وزارت کشور باشند.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم سردار مقیمی مدیرکل انتظامی وزارت کشور گفت: ان‌شاءالله خداوند توفیق بدهد خدمتگزار مخلصی باشیم. جنس اخلاقی ما مردم مداری و تعامل و همکاری است. امیدوارم در این فضا هم این مسیر ادامه پیدا کند و با اقدامات موثر تعریف فرایندها، اصلاح امور و کمک همکاران جدید موفق باشیم و جواب اعتمادی که به ما شده است را بدهیم.

در ادامه باقری دبیر ستاد اربعین کشور نیز گفت: امیدوارم با کمک همه عزیزان و بهره گیری از تجربیات گذشته و با توجه به سیاست های دولت در راستای تکریم زائرین اباعبدالله الحسین (ع) اقدامات موثری را انجام دهیم.

رضادوست مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: مسئولیت ساماندهی اتباع خارجی دغدغه ای است که در ناجا نیز وجود دارد لذا امیدوارم با همکاری و بهره گیری از تجربیات همکاران، کار را با مطلوبیت بیشتری به پیش ببریم. مهمترین برنامه در این حوزه انجام خدمات مکانیزه است که در این راستا باید سامانه‌ها را ایجاد کنیم تا این جمعیت از خدمات ما راضی و دغدغه‌های این حوزه برطرف شود که البته این موضوع مستلزم همکاری همه دستگاه‌های مرتبط است لذا دست کمک ما به سمت همه این دستگاه ها دراز است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400111108373
  • خبرنگار : 71505