تلاش دوچرخه‌سواران برای افزایش سهمیه‌های خود در پاراآسیایی چین

رییس انجمن پارادوچرخه سواری گفت: هر چند هنوز تنها حضور مهدی محمدی در بازی‌های پاراآسیایی چین از سوی کمیته ملی پارالمپیک قطعی شده، اما تلاش افزایش تعداد سهمیه‌های دوچرخه سواری در این بازی‌هاست.

فرهاد عصفوری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز هم مهدی محمدی تمرینات خود را با افراد سالم پیگیری می‌کند، یا خیر؟ اظهار کرد: مهدی محمدی به دلیل این که سطح فنی‌اش بالاتر از سایر دوچرخه سواران معلول است، برای این که سطح فنی او افت پیدا نکند با هماهنگی انجام شده با فدراسیون دوچرخه سواری تصمیم گرفتیم که همچنان تمریناتش را با افراد سالم که قوی‌تر از او هستند، دنبال کند تا به قولی که به کمیته ملی پارالمپیک برای کسب مدال طلا او در بازی‌های پاراآسیایی چین دادیم، عمل کنیم.

او گفت: محمدی در کلاس C۵ نفر اول آسیا در ۴ کیلومتر پیست است و برای حفظ این جایگاه تمرینات خود را با جدیت با افراد سالم پیگیری می‌کند تا بهترین عملکرد را در بازی‌های پاراآسیایی چین داشته باشد. در حال حاضر نیز در حد توان بهترین امکانات را برای او فراهم کردیم تا مشکلی برای حضور در تمرینات نداشته باشد.

رییس انجمن پارادوچرخه سواری پیرامون این پرسش که آیا محمدی از نظر تجهیزات مشکل خاصی دارد یا خیر؟ اظهار کرد: پیش از شرکت در پارالمپیک توکیو، با هماهنگی فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک، دوچرخه جدیدی برای او خریدیم. بنابراین در حال حاضر تجهیزات وی مدرن و استاندارد است و مشکل خاصی برای شرکت در مسابقات پیست و جاده ندارد.

وی با بیان این که به دنبال افزایش تعداد سهمیه‌های دوچرخه‌سواری در بازی‌های پاراآسیایی چین هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به این که یکی از شروط کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام دوچرخه سواران به چین، کسب جایگاه اول تا سوم آسیا است، سعی داریم رکورد دوچرخه سواران را در جریان اردوها تا حد رکورد پیش‌بینی شده افزایش دهیم تا برای اولین‌بار با ورزشکاران بیش‌تری در این بازی‌ها حضور پیدا کنیم.

عصفوری در پایان زمان شروع اردوی دوچرخه سواران را از امروز ۱۰ بهمن با حضور ۹ ورزشکار در دزفول عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم سطح آمادگی دوچرخه‌سواران را در جریان اردوها افزایش دهیم تا رکورد ورودی را کسب کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400111007309
  • خبرنگار : 90047