زندگی و زمانه ارنست همینگوی در «نوشتن با جوهر باروت»

کتابی با نام «نوشتن با جوهر باروت» درباره زندگی و زمانه ارنست همینگوی گردآوری و ترجمه علی‌رضا ساعتچیان به کتاب‌فروشی‌ها آمده است.

به گزارش ایسنا، مطالب کتاب حاضر برگرفته از آرشیو روزنامه‌های بیش از ۱۰ ایالت آمریکا، از روزنامه نیویورک تایمز تا روزنامه محلی جزیره کیوست، در دوران زندگی همینگوی است.

سبک نویسندگی خاص و اقتباس‌های سینمایی از آثار همینگوی، سفرهایش به قاره آفریقا، سکونت در کوبا، ماجراهای ماهیگیری و شکار حیوانات بزرگ و کوچک، محاوره و مجادله ادبی، حضور در ۲ جنگ جهانی و جنگ داخلی اسپانیا، از جمله نکاتی است که همینگوی را به فردی خبرساز در روزنامه‌های آمریکا تبدیل کرده بود. ناشر او، پسران چارلز اسکریبنر، گفته بود که توجه غیرمعمول به وقایع زندگی همینگوی، روی فروش آثار این نویسنده تأثیر بسزایی گذاشت.

این توجه در مواقعی، زمینه مبالغه و تحریف را فراهم می‌کرد و در پی آن، آزردگی همینگوی را همراه داشت؛ همچنین تلفیق زندگی او با وقایع رمان‌هایش، راه را برای دراماتیزه کردن رخدادهای زندگی این نویسنده هموار می‌کرد.

سفرها، اقتباس‌های سینمایی، عـادات و رفتارهای شخصی همینگوی از یک سـو، و عطش مطبوعات به پیگیری اخبار او، از سوی دیگر، باعث شده تا این کتاب مملو از روح ماجراجویی باشد. اخبار و تصاویر مطبوعاتی که در این کتاب آمده، از چنان حرارت و هیجانی برخوردارند که گویی رویدادهای آن همین امروز رخ داده‌اند.

این کتاب در ۲۰۸ صفحه و با قیمت ۷۵ هزار تومان چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400110906249
  • خبرنگار :