حمایت ۱.۲ میلیاردی از کودکان زیر ۵ سال دچار سوء تغذیه در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۳۴۰ کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: با اعتباری بیش از ۱.۲ میلیارد تومان از این کودکان حمایت کرده ایم.

مجید الهی راد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ۱۳۴۰ کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه در قالب سبد غذایی از این نهاد خدمات دریافت می کنند که طی امسال برای درمان این کودکان یک میلیارد و ۲۰۶ میلیون تومان هزینه شده است؛ همچنین برای مادران باردار و شیرده نیازمند نیز بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

الهی راد تاکید کرد: این نهاد طی ۹ ماهه امسال بیش از ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای حوزه درمانی نیازمندان هزینه کرده است.

وی افزود: این اعتبار در بخش های فرانشیز، بیماران صعب العلاج، ارتقاء شاخص های بهداشتی، سوء تغذیه مادران باردار، شیرده و کودکان زیر پنج سال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای کمک به پرداخت فرانشیز مددجویان تحت حمایت این نهاد هزینه شده است، گفت: برای کمک به ارتقاء شاخص های بهداشتی نیز ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اعلام کرد: ۴۵۰ میلیون تومان نیز طی امسال برای بیماران خاص تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400110906139
  • خبرنگار : 50444