سازمان ملل نسبت به گرسنگی در اتیوپی هشدار داد

سازمان ملل هشدار داد، حدود ۴۰ درصد از ساکنان اقلیم تیگرای در اتیوپی که از بیش از یک سال قبل با جنگی داخلی مواجه است، از کمبود شدید مواد غذایی رنج می‌برند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت صدی البلد، تازه‌ترین برآوردهای برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل حاکی از این است که ۸۳ درصد از ساکنان اقلیم تیگرای از امنیت غذایی برخوردار نیستند و برای ادامه زندگی خود به کمک‌های غذایی رو به کاهش که غالبا حبوبات هستند، متکی هستند.

این سازمان اعلام کرد: ارزیابی اخیر وضعیت غذایی اتیوپی نشان می‌دهد حدود ۴۰ درصد از ساکنان اقلیم تیگرای در اتیوپی از کمبود شدید مواد غذایی رنج می‌برند و ۱۳ درصد از کودکان زیر پنج سال اقلیم تیگرای و نیز نیمی از خانم‌های باردار از کمبود غذا رنج می‌برند.

طبق این گزارش‌ها، حدود سه چهارم ساکنان این اقلیم پس از توقف امدادرسانی‌ها، استراتژی‌های رویایی شدیدی همانند کاهش حجم و تعداد وعده‌های غذایی را در پیش گرفته‌اند تا کمک‌های غذایی برای مدت طولانی‌تری باقی بمانند.

برنامه جهانی غذا تاکید کرد: منطقه تیگرای با کمبود شدید سوخت مواجه بوده و از تاریخ دوم اوت به جز دو کانتینر برنامه جهانی غذا، اجازه ورود هیچ محموله سوختی داده نشده است.

این نهاد سازمان ملل گزارش داد: کاروان‌های حامل مواد غذایی از اواسط دسامبر موفق نشده‌اند وارد شمال اتیوپی شوند و پیش از این تاریخ نیز کمک‌رسانی‌ها مستمر نبودند.

اتیوپی از حدود ۱۵ ماه قبل با جنگ خونینی میان دولت آبی‌ احمد و نیروهای بجهه آزادسازی تیگرای مواجه است که موجب کشتار و آوارگی هزاران تن و توقف روند توزیع مواد غذایی ارسالی سازمان ملل و نیز افزایش گرسنگی در مناطق مختلف این کشور شده‌ است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400110906095
  • خبرنگار : 71496