سالانه ۱۵ هزار نفر به تعداد دانش‌آموزان البرز اضافه می‌شود

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز گفت: در حال حاضر تمرکز بر افزایش تعداد مدرسه در مناطق پرجمعیت استان از جمله شهرستان فردیس است که در صورت شناسایی زمین خالی و تملک آن اقدامات لازم برای احداث مدرسه صورت می‌گیرد.

یدالله آهنگر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تراکم بالای دانش آموزی در البرز اظهار کرد: به واسطه مهاجرپذیری بالا، سالانه حدود ۱۵ هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی البرز اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: بدون احتساب عقب افتادگی استان در حوزه مدرسه سازی طی سنوات گذشته، تنها برای پوشش دانش آموزان جدید، هر سال باید ۴۵۰ کلاس درس جدید در استان احداث شود تا بتوان به وضعیت استاندارد برسیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۵ پروژه در مناطق مختلف استان در حال احداث است که با تکمیل آنها بخشی از نیازهای موجود مرتفع می‌شود.

این مسئول با اشاره به افزایش سرانه فضای آموزشی در استان توضیح داد: قبلا سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز ۳.۲۵ متر بود که با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر به ۳.۶۵ متر رسیده است.

آهنگر اضافه کرد: در حال حاضر پروژه‌های مدرسه سازی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان در حال تکمیل است که ۱۱۵ میلیارد تومان آن را خیرین متقبل شده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته سرعت ساخت مدرسه در استان از سرعت افزایش جمعیت دانش آموزان بیشتر بوده است اما در این حوزه کمبودهایی وجود دارد که در تلاشیم با تخصیص اعتبارات ملی و کمک خیرین در مسیر رفع مشکلات موجود گام برداریم.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز گفت: در حال حاضر تمرکز بر افزایش تعداد مدرسه در مناطق پرجمعیت استان از جمله شهرستان فردیس است که در صورت شناسایی زمین خالی و تملک آن اقدامات لازم برای احداث مدرسه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400102820799
  • خبرنگار : 50024