نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید:

ادای دین به مادران و همسران شهدا کار آسانی نیست

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اداکردن حق مادران، همسران، فرزندان شهدا و حتی همسران جانبازان متوفی که عمری سختی‎هایی متحمل شده‌اند کار ساده‌ای نیست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری روز یکشنبه، ۲۶ دی‌ماه در مراسم تجلیل از مقام والای مادران و همسران شهدا که به مناسبت وفات حضرت ام البنین(س) در سالن آمفی تئاتر اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: در سوگواری سالگشت ارتحال شهادت‌گونه بانوی فرزانه بزرگوار حضرت فاطمه ام البنین(س) جهت پاسداشت مادران بزرگوار شهدا و همسران شهید قرار داریم.

وی بیان کرد: ادا کردن حق مادران و همسران و فرزندان شهدا حتی همسران جانبازان متوفی که عمری را به پای جانبازشان تلاش کردند کار آسانی نیست.

این مسئول بیان کرد: آن روزها که کشور ما مورد تهاجم دشمن قرار گرفت، فرزندان غیور ایران اسلامی به فرمان امام(ره) به سوی جبهه‌ها روانه شدند و در جبهه نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیدند.

شکری تصریح کرد: شهدا انسان‌های با تقوایی بودند که در دامان پاک مادرانی پرورش یافتند یا در جوار همسرانی زندگی می‌کردند که داغ شهادت عزیزانشان را به جان خریدند تا حریم میهن، امن بماند و دست بیگانگان به خاک وطن نرسد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: مرور تاریخ پرافتخار اسلام از وجود چنین شیرزنانی حکایت دارد که با بردباری در برابر شهادت همسر و فرزندانشان و ادای دین به اسلام، در جایگاه فداکارترین مادران و همسران شهدا قرار گرفتند، بانوان بزرگی همچون حضرت ام‌البنین(س) که اسوه شجاعت و نماد نجابت بود و در حمایت از ولایت، علمدار کربلا حضرت عباس(ع) را در دامان  خود پرورش دادند.

وی اضافه کرد: سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، به‌نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است و فرصتی است برای گرامیداشت مقام و منزلت بانوانی که با صبر و استقامت در شهادت عزیزانشان، جلوه‌های ایثار به بهترین وجه ممکن معنا کردند.

این مسئول با تاکید بر اینکه اداکردن حق مادران، همسران  و فرزندان شهدا حتی همسران جانبازان متوفی که عمری سختی‎هایی متحمل شده‌اند کار ساده‌ای نیست، گفت: متاسفانه درحال حاضر بین خانواده‌های  معظم شهدا، جانبازان و آزادگان زمزمه‌ای است که مسئولان رسالت خود را در ادای دین به آنها انجام نمی‌دهند و خون پاک فرزندانشان به شایستگی پاس داشته نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: مسئولان نظام نباید فراموش کنند که پشت حرکت تکاملی این جامعه خون‌های نابی ریخته شده که اگر ما قدردان نباشیم سرانجام فاسد و تباه می‌شویم هرچند این جریان تاریخی حق به پیش خواهد رفت.

وی در پایان گفت: اگر بر راه ارزش های شهید و شهادت پایداری کنیم ماندگار خواهیم شد و سرانجام جریان باطل محو خواهد شد و زمینه برای ظهور مهدی موعود فراهم می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400102619179
  • خبرنگار : 50023