مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۱۱ مجهول‌الهویه در زنجان به بیمه سلامت ارجاع داده شده‌اند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: همه خدمات بیمه درمان و نسخه‌پیچی برای ۱۸ هزار و ۸۲۶ خانوار تحت پوشش بهزیستی الکترونیکی شده است.

محمد محمدی‌قیداری صبح امروز (۲۱ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۸۲۶ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند که علاوه بر این تعداد سهمیه افراد مجهول‌الهویه نیز جدا تعیین شده و امسال نیز ۱۱ مجهول‌الهویه در استان زنجان به بیمه سلامت ارجاع داده شده‌اند. سهمیه جدید برای امسال ۷۰۰ نفر بوده که توزیع شهرستانی این بیمه‌ها صورت گرفته است.

وی به تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی و موسسه خیریه زنجیره امید اشاره کرد و گفت: امسال ۱۴ نفر از افراد تحت پوشش زیر ۱۸ سال که قادر به تامین هزینه درمان نبودند، از خدمات تخصصی ارتوپدی، قلبی و ترمیمی، به صورت رایگان تحت نظر متخصصان ایرانی و بین‌المللی با همکاری سازمان بهزیستی و موسسه خیریه زنجیره امید قرار گرفته‌اند.

محمدی‌قیداری ادامه داد: هر دو نهاد تا سقف ۱۵ میلیون تومان در مجموع ۳۰ میلیون تومان برای تامین اندام‌های مصنوعی، پروتز حین عمل و ... هزینه درمان تخصیص داده است.

وی در خصوص بهره‌مندی افراد دارای معلولیت از خدمات ستاره‌دار بیمه سلامت، یادآور شد: افراد دارای معلولیت دارای  بیمه سلامت، می‌توانند از هشت خدمت ستاره‌دار کاردرمانی، توانبخشی، آسیب شنیداری، مشاوره یا تجویز سمعک، ارزیابی و کنترل دوره‌ای و درمان اختلالات گفتار، زبان و ارتباط کلامی یا پردازش شنوایی که تحت پوشش بیمه نیست، برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: اسامی همه افراد تحت پوشش بهزیستی که در سامانه ارمغان ثبت‌نام شده‌اند و از بیمه دیگری برخوردار نیستند، به بیمه سلامت اعلام می‌شود و افراد می‌توانند با ارائه کد ملی از خدمات درمان مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400102115233
  • خبرنگار : 50295