مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان خبر داد

مصرف بیش از ۲۸۸ میلیون مترمکعب گاز در خراسان رضوی در ابتدای زمستان

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در روزهای نخست دی ماه سال جاری بالغ بر ۲۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده است.

فرشید دشتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مصرف گاز در استان اظهار کرد: در روزهای نخست دی ماه سال جاری بالغ بر ۲۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده و بیشترین میزان مصرف در ششم دی ماه با رقمی بالغ بر ۵۴ میلیون مترمکعب به ثبت رسیده است.

وی افزود: در فصل پاییز امسال ۳میلیارد و ۷۴۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان توزیع شد که از این میزان ۲میلیارد و ۷۱۱ میلیون مترمکعب در اختیار بخش خانگی و تجاری، ۵۰۱ میلیون در بخش نیروگاهی، ۳۲۵ میلیون در حوزه فولاد و سیمان و ۲۰۸ میلیون مترمکعب نیز به بخش حمل و نقل استان قرار گرفته است.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی عنوان کرد: میزان گاز تحویلی به بخش نیروگاهی استان در آذرماه سال جاری ۱۵۲ میلیون مترمکعب بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱۰ درصد افزایش داشته است.

دشتی خاطرنشان کرد: در فصول سرد سال، گاز طبیعی مورد نیاز مصرف‌کنندگان بخش‌های مختلف با اولویت بخش خانگی و عمومی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: مدیریت گاز استان در شرکت‌های تولید، انتقال و توزیع با بهره‌گیری از تمام توان و امکانات استفاده کرده تا گاز مورد نیاز بخش‌های صنعتی را با هماهنگی دیسپچینگ ملی گاز تامین می‌کنند. 

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: در چارچوب دستورالعمل‌های موضوعه، در مواقع اضطراری و اعمال محدودیت مصرف گاز طبیعی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به‌ منظور استمرار فعالیت واحدهای صنعتی نسبت به تأمین فرآورده سوخت مایع جایگزین اقدام می‌کند. همچنین  ضروری است برابر دستور العمل‌های ابلاغی تمهیدات و اقدامات لازم برای ذخیره‌سازی و استفاده از سوخت مایع از سوی تمام واحدهای صنعتی به‌عمل آید. 

دشتی گفت: محدویت مصرف گاز در زمستان برای صنایع تابعی از میزان مصرف بخش خانگی و عمومی است. هر چقدر استفاده بهینه و رعایت الگوی مصرف در این بخش بیشتر صورت گیرد میزان گازرسانی به صنایع هم افزایش خواهد داشت.

وی بیان کرد: طی سال‌های گذشته گاز بخش خانگی و عمومی استان به صورت کامل در استان تامین شده است.


انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۰۰:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400101107145
  • خبرنگار : 50356