میانگین سن ازدواج و طلاق در سیستان و بلوچستان چقدر است؟

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: میانگین سن طلاق مردان در 9 ماهه امسال ۳۲.۷ و زنان ۲۸.۲ سال بوده است.

راحت دهمرده در گفت وگو با ایسنا افزود: طی ۹ ماه سالجاری ۲ هزار و ۹۵ واقعه طلاق در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: ۲۲ هزار و ۸۹۸ واقعه ازدواج طی ۹ ماه امسال در این استان ثبت شده که ۱۸ هزار و ۸۷۰ واقعه در نقاط شهری و چهار هزار و ۲۸ واقعه در نقاط روستایی بوده است.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین ازدواج ثبت شده در مردان مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال و زنان ۱۵ تا ۱۹ سال است.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال ۶۵ هزار و ۹۵۱ واقعه ولادت در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده که از این تعداد ۳۳ هزار و ۷۷۰ واقعه مربوط به پسران و ۳۲ هزار و ۱۸۱ واقعه مربوط به دختران است.

راحت دهمرده اظهار داشت: همچنین امسال ۷۲۲ ولادت دو قلو و ۱۹ واقعه ولادت سه قلو در این استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ولادت های ثبت شده برای پدران ۲۵ تا ۳۴ سال و مادران ۲۰ تا ۲۹ بوده است گفت: ۶.۸۶ درصد ولادت های ثبت شده بر حسب فاصله ولادت با ازدواج والدین زیر یک سال، ۸.۶۸ درصد یک سال، ۱۳.۷۸ درصد نامشخص و ۴.۹۳ درصد با فاصله بالای ۲۰ سال است.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امسال ۱۳ هزار و ۵۶۷ واقعه فوت در سیستان و بلوچستان به ثبت رسید که از این تعداد هفت هزار و ۸۰۴ مرد پنج هزار و ۷۴۸ زن بوده است.

راحت دهمرده با بیان اینکه بیشترین درصد فوتی ها در سالجاری با ۴۶.۴ درصد مربوط به گروه سنی بالای ۶۰ سال است اظهار داشت: میانگین سن فوت مردان این استان ۵۲.۶ و زن ها ۵۲.۴ سال است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۸ دی ۱۴۰۰ / ۰۶:۵۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400100805275
  • خبرنگار :

برچسب‌ها